Fredag 15 Augusti | 01:01:43 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 07:40 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 07:40 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 - Årsstämma
2025-05-14 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-08-13 08:30:00

Fragbite Group AB (publ) (”Fragbite Group”) dotterbolag Playdigious meddelar att lanseringen av mobilversionen av Subnautica var framgångsrik. Första dagen säkrade Subnautica topplaceringar i flera kategorier på Apple App Store och Google Play Store i viktiga marknader världen över.

Den 8 juli lanserade Playdigious mobilversionen av populära Subnautica, som snabbt nådde toppositioner i flera kategorier på Apple App Store och Google Play Store i flertalet viktiga marknader världen över. Redan första dagen nådde Subnautica första platsen på listan över betalda äventyrsspel på både Apple och Google i viktiga marknader som USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien, Japan, Sydkorea, Kanada och Australien. Titeln nådde också andraplatsen på Googles lista över mest sålda spel i åtta betydande regioner, däribland USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Brasilien, och placerade sig på tredje plats på Apples lista över mest sålda spel i Storbritannien, Tyskland, Australien och Belgien. Spelet har sedan dess stadigt hållit starka positioner på både Apple och Google, samt fått höga spelarbetyg och positiva recensioner i media.

"Resultaten från lanseringens första dag speglar styrkan i Subnauticas IP och är en tydlig indikation på att portningen av detta fantastiska spel till mobil tagits väl emot av spelare över hela världen. Vi har fått en bra start, och lanseringen betonar Subnauticas betydande kommersiella potential på mobila plattformar. Vi ser fram emot att arbeta med detta IP och bredda distributionen samt fortsätta att leverera en exceptionell spelupplevelse i många år framöver," säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

Subnautica är utvecklat av Unknown Worlds Entertainment och lanserades först på PC i januari 2018. Titeln har mottagit omfattande positiv kritik och höga betyg från spelarna samt nått betydande kommersiella framgångar med till dags dato miljontals sålda enheter på PC och konsol. Playdigious portade version ger en komplett spelupplevelse, omsorgsfullt optimerad för mobila plattformar.

Dag 1 – Global ranking för Subnautica på mobila plattformar:

Apple App Store – Top Paid Games:

  • #3 – Storbritannien, Tyskland, Australien, Belgien
  • #4 – Nya Zealand, Ryssland
  • #5 – Frankrike
  • #6 – Kanada, Spanien
  • #7 – USA, Brasilien, Sydkorea, Hong Kong, Italien, Mexico

Apple App Store – Top Paid Adventure Games:

  • #1 – USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien, Sydkorea, Hong Kong, Kanada, Australien, Nya Zealand, Ryssland, Belgien
  • #3 – Japan, Mexico

Apple App Store – Top Paid Action Games:

  • #2 – USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Sydkorea, Kanada, Australien, Nya Zealand, Ryssland, Belgien
  • #3 – Brasilien, Mexico
  • #4 – Hong Kong
  • #7 – Japan

Google Play Store – Top Paid Games:

  • #2 – USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Brasilien, Kanada, Nya Zealand, Belgien
  • #3 – Italien, Australien
  • #4 – Spanien
  • #5 – Mexico
  • #7 – Japan
  • #8 – Sydkorea

Google Play Store – Top Paid Adventure Games:

  • #1 – USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien, Japan, Sydkorea, Kanada, Australien, Nya Zealand, Belgien, Mexico