Tisdag 29 April | 12:16:25 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 N/A X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 N/A Årsstämma
2025-05-15 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-10 08:30:00

Fragbite Group AB:s (publ) (”Fragbite Groups”) dotterbolag Fragbite AB återkommer med esportturneringen Svenska Cupen i CS:GO efter 2022 års premiärturnering som rönte stor framgång hos tittarna. MAX Burgers återkommer som titelsponsor och Expressen/Bonnier och SPACE återkommer som partners för årets upplaga som hålls under hösten med final den 3 december 2023.

Under hösten 2023 arrangerar dotterbolaget Fragbite AB återigen Sveriges största nationella esportturnering Svenska Cupen i spelet Counter-Strike. Turneringen introducerades för första gången 2022 och vanns av internationellt kända esportlaget Ninjas In Pyjamas. Finalen som hölls i en slutsåld SPACE Arena sågs online via stream av över 1,6 miljoner unika tittare med drygt 3 miljoner startade streams. Årets turnering börjar med öppna kval under september och följs sen av gruppspel samt därefter slutspel med final inför publik på SPACE Arena den 3 december. Som titelsponsor återkommer MAX Burgers.

– ”Vi på MAX är stolta att i år igen vara titelsponsor för Sveriges främsta esportturnering, Svenska Cupen 2023. Att jobba långsiktigt och att utmana ligger i MAX Burgers dna och vi ser fram emot att ge nya talanger och lag möjlighet att utmana mästarna och ta sig an sina CS-drömmar. Förra året var en succé där vi även som varumärke såg bra effekt så i år planerar vi för att göra det ännu lite bättre, Svenska Cupen 2.0, och ser fram emot ett fint samarbete”, säger Cecilia Taipale, Head of Media, MAX Burgers.

Som partners till 2023 års turnering återkommer även Expressen/Bonnier och SPACE.

– “Intresset för esport är stort, det vet vi. Vårt engagemang i fjolårets upplaga av Svenska Cupen gav verkligen effekt och visade verkligen att vi gör rätt saker. Vi är stolta att återigen vara en del av detta. Vi ser verkligen fram emot att fortsätta bygga den svenska esportscenen oss tre emellan; Expressen, Fragbite och Config”, säger Paul Brandenfeldt, försäljningschef, Bonnier News Sales.

– “Svenska Cupen är ett fantastiskt initiativ som alla har möjlighet att kvala in till. På SPACE vill vi att gaming ska vara tillgängligt för alla — att stå som värd för en turnering med liknande syfte ligger helt i linje med det arbete vi gör. Vi ser fram emot en folkfest och ett fullsatt SPACE Arena i år igen”, säger Liana de Wit, Marketing Director, SPACE.

Svenska Cupen är Sveriges största nationella esportturnering och har med 500 000 kronor i prispengar en större prispott än någon tidigare nationell turnering inom svensk esport.

– “Det är ett viktigt kvitto på Svenska Cupen som arrangemang att vi har tre återkommande samarbetspartners, därtill välkända varumärken, som väljer att ge oss förnyat förtroende. 2022 års turnering var en stor framgång hos tittarna och nu är målsättningen att årets turnering ska attrahera ett ännu större antal tittare, och därtill bli en kommersiell framgång”, säger Marcus Teilman, VD och Koncernchef, Fragbite Group.