Tisdag 26 November | 03:45:55 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-06-05 - Årsstämma
2025-05-29 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-27 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-28 08:30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-29 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-31 - X-dag ordinarie utdelning FSPORT 0.00 SEK
2024-05-30 - Årsstämma
2024-05-17 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-28 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-20 - Extra Bolagsstämma 2024
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-01 - Årsstämma
2023-05-26 - X-dag ordinarie utdelning FSPORT 0.00 SEK
2023-05-11 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FSPORT 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-12 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriBetting
FSport är verksamt inom underhållningsbranschen. Bolaget skapar och levererar sportspel på en egenutvecklad plattform. Bolagets spelformat Daily Fantasy Sports (“DFS”), är en spelform som går ut på att deltagare i spelet tar ut “fantasilag” med verkliga sportutövare vars faktiska prestationer ligger till grund för en poängtävling mellan deltagarna. FSport är verksamt i Sverige och har sitt huvudkontor i Helsingborg.
2024-09-23 08:30:00

FSport AB ("Bolaget"), en av Sveriges ledande aktörer inom sportspelsmedia, tar steget ut på nya internationella marknader genom att förvärva webbtjänsten Fans48, en globalt skalbar och sökmotoroptimerad produkt där sportfans enkelt kan följa sina klubbar på det sätt och det språk som passar dem bäst. Med förvärvet av Fans48 befäster Bolaget sin strategi för sportspelsportaler, som nyligen förstärkts genom såväl egenutvecklade gratisspel som ett samarbete med en av Sveriges ledande experter inom sökmotoroptimering.

Fans48 är en webbtjänst utvecklad i Sverige av Brorsligt AB för anhängare av fotbollsklubbar, med utpräglat fokus på känslan av klubbtillhörighet. Tjänsten utmärker sig genom att alltid lyfta fram den information om klubben som användaren är intresserad av, för att på så sätt knyta en engagemangskanal med hög återbesöksfrekvens. Teknologin har byggts från grunden för att kunna skalas mycket effektivt till nya marknader och språk, med en i mycket hög grad automatiserad sökmotoroptimering, utan att komplexitet eller kostnader skenar. Efter att nyligen ha genomgått en publik testfas har nu tjänsten återgått till utvecklingsläge för att slutligt förberedas för bred lansering.

Lansering är preliminärt satt till Q1 2025 och kommer initialt att vara inriktad på de största europeiska och sydamerikanska fotbollsligorna och de prominenta språken för respektive marknad, för att därefter expandera på ytterligare språk och marknader. I förvärvet ingår förutom den tekniska plattformen och domänen Fans48.com även ett flertal andra geografiska toppdomäner för varumärket.

Köpeskilling för förvärvet är uppdelad i tre delar, där den första regleras vid avtalets inledning och uppgår till SEK 300 000. Därefter erläggs en första prestationsbaserad tilläggsköpeskilling om lägst SEK 300 000 efter 24 månader, samt en andra om lägst SEK 200 000 efter 36 månader. Sammanlagd köpeskilling kan maximalt uppgå till SEK 5 000 000, eller högst 15 % av Bolagets totala antal aktier vid tidpunkterna för reglering av tilläggsköpeskillingar. Bolaget äger rätt att reglera samtliga köpeskillingar med nyemitterade aktier i kvittningsemissioner. Initial köpeskilling regleras till en kvittningskurs om SEK 0,08 per aktie vilket skulle motsvara 3 750 000 nyemitterade aktier. För dessa aktier har parterna överenskommit sedvanliga villkor för lock-up. Tilläggsköpeskillingar regleras med kvittning till då rådande aktiekurs för Bolaget.

“Fans48 matchar kombinationen av vår befintliga produktportfölj och vår strategi framåt perfekt”, säger Joel Hinz, VD på FSport AB. “Vi har i dag teknisk kompetens och lång erfarenhet av att driva lönsamma affiliateportaler inom svensk sportmedia, och med Fans48 får vi ett naturligt sätt att nå ut till stora massor potentiella kunder på helt nya geografiska marknader. Synergieffekterna med våra gratisspel, säljkanaler, relationer till speloperatörer och kundbaser är uppenbara, och med vår nyetablerade sökmotorexpertis är det nu många pusselbitar som faller på plats.”