17:16:57 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-11-28 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-29 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-31 Ordinarie utdelning FSPORT 0.00 SEK
2024-05-30 Årsstämma 2024
2024-05-17 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-28 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-20 Extra Bolagsstämma 2024
2023-08-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-01 Årsstämma 2023
2023-05-26 Ordinarie utdelning FSPORT 0.00 SEK
2023-05-11 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 Ordinarie utdelning FSPORT 0.00 SEK
2022-05-25 Årsstämma 2022
2022-05-12 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriBetting
FSport är verksamt inom underhållningsbranschen. Bolaget skapar och levererar sportspel på en egenutvecklad plattform. Bolagets spelformat Daily Fantasy Sports (“DFS”), är en spelform som går ut på att deltagare i spelet tar ut “fantasilag” med verkliga sportutövare vars faktiska prestationer ligger till grund för en poängtävling mellan deltagarna. FSport är verksamt i Sverige och har sitt huvudkontor i Helsingborg.
2022-09-27 17:20:00

FSport AB (publ) (”Bolaget”) är en ledande aktör inom Fantasy Sports i Sverige, en position Bolaget förstärkt ytterligare under slutspurten av UEFA Nations League. Samarbetet med TV4:s populära Fotbollskanalen.se har intensifierats genom olika pristävlingar i samband med svenska herrlandslagets avgörande matcher i turneringen.

FSport och Fotbollskanalen.se påbörjade nyligen lanseringen av en serie pristävlingar där de spelare som lyckades träffa bäst i managerspelet SuperSjuan kammade hem de första utvalda priserna. Denna gång matchbiljetter till Sveriges herrlandslag på nationalarenan Friends Arena.

SuperSjuan är ett enkelt, underhållande och utmanande fotbollsspel med action i realtid. I spelet väljer spelarna sju fotbollsspelare och spelar mot andra spelares lag efter verkliga prestationer i exempelvis Champions League, La Liga och Serie A samt landskamper. FSport utvecklar SuperSjuan och TV4 marknadsför spelet på Fotbollskanalen.se och sociala medier under sitt nyskapade varumärke för Daily Fantasy Sports, där deltagarna spelar utan insatser. Fotbollskanalen.se är Sveriges största fotbollssajt med 650 000 unika besökare varje vecka.

”Vi är mycket glada och stolta över det stora intresset och engagemanget som pristävlingarna skapat i samarbete med Fotbollskanalen, och det visar att tävlingarna är här för att stanna”, säger Mauritz Kechmiri, CMO på FSport AB. Björn Hofvendahl, medgrundare och COO på FSport AB, tillägger: ”Det har varit spännande att följa hur väl kundtillströmningen utvecklats under de första tävlingarna och vi ser fram emot ett fortsatt nära samarbete med Fotbollskanalen”.