Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Nordic SME Sweden |
Sektor | Sällanköp |
Industri | Gaming |
Vi inleder året med fortsatt fokus på att leverera långsiktigt värde genom våra produkter. För Wurm Online har vi under kvartalet sett en stabil spelarbas och fortsatt engagemang, men redovisar något lägre intäkter jämfört med föregående period. Detta förklaras främst av att våra intäkter för Wurm Online enbart genereras i Euro och Dollar, samtidigt som valutakursen försvagats under kvartalet. I lokal valuta påverkar detta resultatet negativt, trots i grunden stabil försäljning i respektive valuta.
Flerårsöversikt koncernen | |||
Q1 2025 | Q1 2024 | Helår 2024 | |
Totala intäkter (msek) | 1.5 | 1.7 | 7.9 |
EBITDA (msek) | -0.3 | -0.1 | -0.1 |
Resultat efter finansiella poster (msek) | -0.4 | -0.3 | -0.6 |
Balansomslutning (msek) | 6.7 | 7.5 | 7.0 |
Soliditet (%) | 79,0 % | 80,0 % | 81,2 % |
Resultat per aktier (kr) | -0.01 | -0.01 | -0.02 |
Antal aktier | 33 685 483 | 33 685 483 | 33 685 483 |
Flerårsöversikt moderbolaget | |||
Q1 2025 | Q1 2024 | Helår 2024 | |
Totala intäkter (msek) | 0.7 | 0.7 | 2.8 |
EBITDA (msek) | 0.0 | 0.0 | -0.2 |
Resultat efter finansiella poster (msek) | -0.1 | 0.0 | -0.4 |
Balansomslutning (msek) | 10.0 | 10.5 | 10.0 |
Soliditet | 89,8 % | 88,9 % | 90,7 % |
Resultat per aktier (kr) | 0.00 | 0.00 | -0.01 |
Under kvartalet har vi också intensifierat arbetet inför lanseringen av vår nya spelprodukt Kwizit, som gick live den 25 april, strax efter kvartalets slut. Sverige har valts som introduktionsmarknad tack vare sin tekniska mognad, sitt starka spelintresse och vana användarbeteende. Den initiala lanseringen sker utan marknadsföringsinsatser, eftersom dessa är planerade till kommande kvartal. Det är ett medvetet och strategiskt val för att säkerställa att alla intäktsdrivande funktioner är fullt fungerande innan vi skalar upp. Den tidiga responsen är mycket lovande, och vi planerar nu för en gradvis och global lansering under året.
Det är fortsatt avgörande att vi arbetar kostnadseffektivt, samtidigt som vi bygger spel med internationell potential. Våra satsningar är långsiktiga och bygger på ett fundament av community-nära utveckling, skalbarhet och tydliga intäktsmodeller.
Framåt ser jag fram emot att fortsätta stärka Wurm Online genom vår uppdaterade Roadmap, samtidigt som vi tar nästa steg med Kwizit – både vad gäller funktionalitet och spelartillväxt.
Vi har startat året med fokus och framåtrörelse – upp till bevis, nu kör vi!
Krister "Kwizter" Elmgren
Verkställande Direktör
Game Chest Group AB (Publ)
krister.elmgren@gamechestgroup.se