Lördag 2 Augusti | 15:28:12 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-23 10:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-24 18:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-23 18:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-02 - X-dag ordinarie utdelning THRILL 0.00 SEK
2025-05-30 - Årsstämma
2025-05-29 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-30 - Årsstämma
2024-05-29 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-27 - X-dag ordinarie utdelning THRILL 0.00 SEK
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-31 - X-dag ordinarie utdelning THRILL 0.00 SEK
2023-05-30 - Årsstämma
2023-05-29 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-29 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-26 - X-dag ordinarie utdelning THRILL 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-19 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - X-dag ordinarie utdelning THRILL 0.00 SEK
2021-05-27 - Årsstämma
2021-05-13 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-12 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-16 - Årsstämma
2020-05-22 - X-dag ordinarie utdelning THRILL 0.00 SEK
2020-05-08 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-13 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-09-20 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-20 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-21 - X-dag ordinarie utdelning THRILL 0.00 SEK
2019-05-20 - Årsstämma
2019-05-15 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-25 - Bokslutskommuniké 2018

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorSällanköp
IndustriGaming
Gamethrilll är verksamt inom spelutveckling. Bolaget erbjuder idag produkter under varierade varumärken, inkluderat GameThrill och uCrate. Störst inriktning sker mot mer aktiva spelare, där intern utveckling sker för att kunna anpassas till flertalet av de globala plattformarna för spel. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm.
2025-08-01 10:00:00

Den 25 april lanserade vi Kwizit på den svenska marknaden genom en så kallad soft launch, för att i en trygg och välbekant miljö kunna optimera och validera spelets funktionalitet, samtidigt som vi analyserar spelmönster och användarbeteenden. Under denna period har vi även trycktestat olika marknadsföringsmetoder för att identifiera vilka som ger kostnadseffektiva konverteringar till nedladdningar - en värdefull insikt inför framtida uppskalning.

Se videon här:

Kwizit: Tre sätt att spela. Ett mål - att vinna.



Nya spellägen
Under sommaren har två nya spellägen utvecklats och är inom kort redo att lanseras:
Teams
Delar upp spelarna i två lag som tillsammans samlar poäng för att besegra motståndarlaget. Webben/Tvn illustrerar lagens sammanhållning och visar poängställningen i realtid.
Race
Spelarna tävlar individuellt med fokus på snabba och korrekta svar. Varje rätt svar leder direkt till nästa fråga, utan att man behöver invänta andra spelare. Vid fel svar fryser skärmen till, och spelaren måste "hacka bort" isen från svarsalternativen för att fortsätta. Webben/Tvn visar en kapplöpning där spelaravatarer tävlar mot mållinjen.



Roadmap för hösten (Q3-Q4)
Fokus ligger på att utveckla följande funktioner:

  • Publika lobbys
    Möjliggör för tusentals samtidiga spelare att delta i livesända tävlingar.
  • PvP-läge
    Spelare matchas slumpmässigt mot varandra och tävlar inom olika ämneskategorier. Dessa funktioner gör det möjligt att spela när som helst - utan att behöva samla ihop en egen grupp.
  • Utökat språkstöd
    Upp till 50 av världens största språk integreras - ett avgörande steg inför en global lansering.
  • Prenumerationsmodeller
    Premiumfunktioner riktade mot dedikerade användare och innehållsskapare. Exempel på innehåll i en premiummodell:
    • Obegränsade AI-genereringar av frågor
    • Utökad lobbystorlek (från 10 till obegränsat antal spelare)
    • Möjlighet att skapa och dela egna spel i publika lobbys
    • Reklamfritt spelande


Målgrupper för premiumfunktioner
Den typiska premiumanvändaren kan vara:

  • Spelare som vill använda AI-genereringar utan begränsningar.
  • Skolor och företag som erbjuder interaktiva spel för elever eller gäster utan deltagarbegränsning.
  • Kreatörer som bygger egna spel och engagerar sin community via publika lobbys.


Vi ser fram emot att lansera fler spellägen, öppna upp spelet för en bredare publik och introducera intäktsgenererande funktionalitet till Kwizit.

Krister “Kwizter“ Elmgren

Krister Elmgren
VD
Gamethrill AB (Publ)
krister.elmgren@gamethrill.se