Tisdag 26 November | 06:54:31 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-05-19 - Årsstämma
2025-05-16 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-13 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning GIAB 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-15 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-09 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning GIAB 0.00 SEK
2023-05-17 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning GIAB 0.00 SEK
2022-05-18 - Årsstämma
2022-05-18 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-27 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorEnergi & Miljö
IndustriMiljö & Återvinning
Godsinlösen Nordic levererar helhetslösningar för att hantera returer och reklamationer åt e-handlare, producenter och distributörer. Bolaget har en egenutvecklad mjukvara som möjliggör spårbarhet och datainsamling av returer. Datan ger underlag för klimatberäkningar, konsumentbeteende och transaktionsinformation. Störst verksamhet återfinns inom Norden. Bolaget grundades 2012 och har sitt huvudkontor i Staffanstorp.
2024-02-01 08:30:00

Godsinlösen Nordic AB ("GIAB") kommer att tillhandahålla Länsförsäkringar Stockholm med tjänster inom Cirkulär skadeservice® och kommer genom detta att bistå Länsförsäkringar Stockholm med att uppnå de allt högre ställda kraven på hållbarhetsrapportering. Avtalet är löpande med startdatum den 1 februari 2024.

”Vi ser fram emot att bistå Länsförsäkringar Stockholm med både praktisk hantering och återbruk av produkter som i kombination med våra möjligheter att omsätta detta till hållbarhetsdata gör dem väl rustade att leverera enligt de ökade kraven inom hållbarhetsrapportering” – säger Christer Persson, VD på GIAB.

Cirkulär skadeservice® innefattar GIAB:s tjänster till den skandinaviska försäkringsbranschen. Affärsidén grundar sig i att försäkringstagaren ska skicka in sin skadade produkt till GIAB för att vara berättigad ersättning. Dessa produkter återbrukar GIAB sedan genom reparation, rekonditionering och försäljning. Resultatet blir en ekonomisk besparing för försäkringsbolagen såväl som nöjdare kunder och ett konkret hållbarhetsarbete.