2023-08-01 12:45:00

Efter en utmanande period har Green Apps Technologies International AB (publ.) (”Green Apps” eller ”Bolaget”) efter kungörandet av dotterbolaget Holistic Health Academys (”HHA” eller ”Dotterbolaget”) konkurs i slutet av juni, förhandlat kring konkursboet av HHA och Green Apps VD Ninnie Wikström ser nu en möjlig lösning till att ta över utbildningsföretaget och driva vidare det tillsammans med sitt team.

Green Apps har genomgått en enorm utmaning efter kungörandet av dotterbolaget HHA:s konkurs i slutet av juni. Konkursen satte djupa spår i bolagets ekonomi och i den strategiska planen för framtiden. Bolagets VD Ninnie Wikström har tillsammans med sitt team sedan konkursen uteslutande ägnat sig åt att ta fram en ny plan och strategi att presentera för styrelsen.

Green Apps har under perioden även förhandlat kring Dotterbolagets konkursbo och gör nu allt för att hitta en möjlig lösning för att kunna ta över hela bolaget och driva det vidare. Med utbildningarna tillsammans med befintlig verksamhet ekoappen.se och retreats, samt med den nya föreläsningsdelen och den digitala medlemsklubben, ser nu bolagets VD en möjlig väg framåt för hur Bolaget ska kunna vända den svåra situation det nu befinner sig i. När Bolaget fick konkursbeskedet i juni var styrelsens bedömning att händelsen kunde innebära att även Green Apps skulle behöva sättas i konkurs. För att kunna genomföra den nya planen och övertagandet av HHA behöver Bolaget nu säkra kapital och sitter därför i dialoger kring olika finansieringsmöjligheter.

Inom kort avser styrelsen avge ytterligare uppdatering och en lösning på vägen framåt.

”Det har varit en enormt utmanande period sedan Holistic Health Academys konkurs, en omständighet som förändrade allt. Som VD, grundare och aktieägare är jag oerhört ledsen över situationen och kan inte mer än beklaga den även för dig som delägare. Jag ser en väg framåt, men just nu känns den väldigt långt borta. Jag vill att du ska veta att jag gör allt jag kan för att hitta en lösning. I skrivandets stund kan jag dock inte lova något. Det finns en plan som vi tror på, men vi vet inte om den går att genomföra ännu. Tack för all support och alla hejarop, även om jag förstår att du som delägare är lika besviken och bedrövad över den uppkomna situationen som jag är. Vi återkommer inom kort med mer information” säger Ninnie Wikström, VD på Green Apps Technologies.