2023-04-18 08:30:00

Green Apps Technologies International AB (”Green Apps” eller ”Bolaget”) presenterar sina framtida planer och målsättningar för 2023 som bl.a. innefattar lansering av communitymedlemskap, föreläsningsplattform samt notering.

Green Apps lanserade sina första onlineplattformar Ekoappen.se och Ekoappen 2.0 i september 2020 med lyckat resultat och tillväxten har hittills varit över förväntan. Bolaget har under Q4 2022 påbörjat arbetet med sin nya plattform Ekoappen 3.0 där flertalet nya funktioner och tjänster kommer att lanseras. Bolaget har utgått från de nyckeltal och önskemål från besökare och medlemmar i arbetet med att ta fram ytterligare tjänster och intäktsströmmar i den kommande plattformen. Nyheter kommer bl.a. innefatta lanseringen av ett nytt medlemskap, en föreläsningsplattform samt fler tävlingar och roliga sätt för besökare och medlemmar att bidra till en hälsosammare och hållbarare värld.

Bolaget anordnade i mars sin första retreat, som blev fullbokat på kort tid. Där spenderade deltagarna tillsammans med kända hälsoprofiler en helg tillsammans med fokus på hälsa, välmående och hållbarhet. Mot bakgrund av en mycket lyckad retreat, har Ekoappen beslutat att varje månad framöver anordna retreats tillsammans med sina annonspartners och sitt community. Information om alla retreattillfällen finns på bolagets samarbetspartners bokningssite retreatsverige.se, där också bokning sker.

Utöver det operativa arbetet med kommande plattformar för Green Apps löpande dialoger med potentiella förvärv i syfte att ytterligare kunna stärka sitt utbud av digitala tjänster riktade till en hälso- och hållbarhetsmedveten målgrupp. Bolaget planerar även att genomföra en spridningsemission under Q3 2023 samt därefter notera bolaget under Q4 2023. Bolaget har idag över 6 500 delägare och målsättningen är att bli en favoritaktie för alla som vill satsa på en hälsosammare och hållbarare värld.

Löpande verksamhetsuppdateringar kommer att komma under 2023.

- Jag ser verkligen fram emot att löpande leverera nyheter om samtliga våra plattformar och deras framsteg. Vi som delägare har ett riktigt spännande 2023 att se fram emot! Tack för att du är med på resan, säger Ninnie Wikström, VD på Green Apps Technologies AB.