2023-02-21 16:00:00

Green Apps Technologies International AB (”Green Apps” eller ”Bolaget”) genomförde en företrädesemission mellan 21 november 2022 till 31 januari 2023 som tillför Bolaget cirka 9,1 MSEK före emissionskostnader till en pre-money värdering om cirka 20,1 MSEK och därmed en post-money värdering om 29,2 MSEK. Teckningsgraden uppgick till 90,7 procent.

Efter ett händelserikt år för Green Apps med bland annat förvärv, en ny utbildning och en ägarspridning, är Bolagets mål att lansera sin nya föreläsningsplattform under Q2 2023 som kommer att bidra till ytterligare ett intäktsben. Fokus under 2023 är också att skala upp befintliga plattformar ytterligare samt att öka omsättningen. Detta är nu möjliggjort tack vare en lyckad företrädesemission.

Utfall i emissionen blev 90,7 procents teckningsgrad och ett kapitaltillskott på 9,1 MSEK före emissionskostnader, vilket ger en post-money värdering om 29,2 MSEK.

"Jag är otroligt tacksam, glad och stolt över det deltagande vi har haft ifrån befintliga ägare i dessa tuffa tider! Samtidigt vill jag också välkomna alla nya ägare på vår resa. Vi är nu starkare än någonsin och jag ser fram emot att få visa resultatet av vad vi nu kan åstadkomma med en välfylld kassa och ännu fler delägare som bidrar till vår utveckling ” säger Ninnie Wikström, VD på Green Apps Technologies.