2022-12-12 14:00:00

Green Apps Technologies International AB (”Green Apps” eller ”Bolaget”) styrelse har, i enlighet med tidigare beslut om företrädesemission, beslutat att förlänga teckningsperioden till och med tisdagen den 31 januari 2023. Teckning sker via bank, teckningssedel eller via emissionsinstitutet Aqurats hemsida.

De som hittills har tecknat sig kommer att erhålla betald tecknad aktie (BTA) med företräde, samt nota för teckning utan företräde.

Motivet till förlängningen är att Green Apps för tillfället går igenom ett antal intresseindikationer avseende teckning utan stöd av teckningsrätter i emissionen. Slutligt emissionsutfall kommer att meddelas kort efter den förlängda teckningsperiodens slut.

Bolaget avser att stänga emissionen tisdagen den 31 januari 2023 oavsett utfall, då man bedömer att tillräckligt kapital för att fortsätta bedriva verksamheten redan har uppnåtts, dock ej för planerade expansionsplaner och för att uppnå de uppsatta omsättnings- och lönsamhetsmålen.

Det preliminära utfallet i emissionen är i skrivande stund ca 82 procent.

"Jag vill först säga stort tack till alla befintliga delägare, men även säga varmt välkommen till alla nya delägare! Vi är mycket glada över det intresse som aktieägarna och övriga investerare visar för Green Apps. Vi är tacksamma över det preliminära utfallet mot bakgrund av rådande marknadsläge, då det bedöms som svårt att attrahera tillväxtkapital. Vi ger nu de investerare och delägare som har visat intresse extra tid att få möjlighet att delta. Jag ser fram emot att presentera ett ännu bättre utfall när vi stänger emissionen i slutet av januari. Nu ser jag fram mot ett fantastiskt 2023 med alla våra delägare, gamla som nya” säger Ninnie Wikström, VD på Green Apps Technologies.