2023-09-28 08:30:00

Green Apps Technologies International AB (publ) (”Green Apps” eller ”Bolaget”) styrelse har, i enlighet med tidigare beslut om företrädesemission, beslutat att förlänga teckningsperioden till och med onsdagen den 1 november 2023. De som hittills har tecknat sig kommer att erhålla betald tecknad aktie (BTA) med företräde, samt nota för teckning utan företräde. Teckning sker fortsatt via bank, teckningssedel eller via emissionsinstitutet Aqurats hemsida.

Green Apps meddelar idag att man har beslutat om att förlänga teckningsperioden för sin pågående företrädesemission. Bolaget har satt det nya avslutningsdatumet för emissionen till den 1 november 2023. Detta beslut grundar sig på bedömningen att tillräckligt med kapital för att bibehålla den pågående verksamheten har säkrats. Dock är kapitalet ej tillräckligt för att genomföra Green Apps planerade expansionsprojekt och uppnå de angivna omsättnings- och lönsamhetsmålen, ej heller för att kunna genomföra en notering av Bolaget. Samtidigt finns det ett större antal delägare som har visat intresse avseende teckning utan stöd av teckningsrätter och dessa delägare har önskat mer tid för att kunna teckna sig. Erbjudandet har inte heller nått alla befintliga delägare.

Green Apps ser fram emot att avsluta emissionen framgångsrikt och fortsätta sitt arbete med att utveckla innovativa lösningar inom sitt verksamhetsområde.

Nuvarande delägare i Green Apps kan teckna aktier direkt med BankId via aqurat.se, via sin bank eller via utskickad teckningssedel. Allmänheten kan teckna utan företräde på aqurat.se och kommer bli informerade om eventuell tilldelning efter att företrädesemissionen är avslutad.

Erbjudandet presenteras i sin helhet på emissionsinstitutet Aqurats hemsida, samt på Bolagets hemsida.

Det preliminära utfallet i emissionen är i skrivande stund ca 2,6 MSEK. Det slutliga utfallet av emissionen kommer att tillkännages kort efter den förlängda teckningsperiodens avslut.

"Först och främst vill jag uttrycka min djupa tacksamhet gentemot våra nuvarande aktieägare och hälsa våra nya delägare varmt välkomna! Det är med stor glädje vi ser det otroliga intresse som aktieägare och investerare har visat för Green Apps. Särskilt i det nuvarande marknadsklimatet, där det anses vara utmanande att attrahera tillväxtkapital, är vi oerhört tacksamma för det preliminära resultatet. Vi strävar nu efter att ge de investerare och delägare som har visat intresse en extra möjlighet att delta. Jag ser med spänning fram emot att presentera ett ännu mer framgångsrikt resultat när vi avslutar emissionen den 1 november. Med våra befintliga och nya delägare ser jag optimistiskt fram emot ett fantastiskt år 2024 och alla de möjligheter som det kommer att erbjuda oss” säger Ninnie Wikström, VD på Green Apps Technologies.