2022-11-21 09:05:00

Green Apps Technologies International AB (publ) ("Green Apps" eller "Bolaget") inleder idag teckningsperioden i sin tidigare aviserade företrädesemission och nuvarande aktieägare likväl som allmänheten har möjlighet att teckna sig direkt via aqurat.se. Teckningsperioden pågår mellan 21 november till 9 december.

Green Apps öppnar idag upp möjligheten för teckning av aktier i sin företrädesemission. Teckning sker via sin bank, teckningssedel eller via emissionsinstitutet Aqurats hemsida.

Bakgrund och Motiv
Efter ett händelserikt år med ett lyckat förvärv, lansering av en ny utbildning, en stark tillväxt och tillkomsten av ännu fler delägare, blickar Green Apps nu fram emot en fortsatt snabb och expansiv resa.

För att kunna fortsätta Bolagets tillväxt tar Green Apps nu in kapital för att utveckla och expandera verksamheten samt öka tillväxten och lönsamheten. Bolaget har därför skapat ett generöst erbjudande för sina befintliga aktieägare, men ger även allmänheten möjlighet att följa med på resan mot en högre lönsamhet och en notering under 2023.

Erbjudandet
Bolagets aktieägare har i denna företrädesemission möjlighet att teckna sig för 39 öre, vilket motsvarar en rabatt på 74 procent mot senaste genomförda emissionen då aktiepriset var 1,5 kr. Information om erbjudandet skickas ut per post till Bolagets cirka 6 500 aktieägare under veckan.

Nuvarande delägare i Green Apps kan teckna aktier direkt via aqurat.se, via sin bank eller via utskickad teckningssedel. Allmänheten kan teckna utan företräde på Agurat.se och kommer bli informerade om eventuell tilldelning efter att företrädesemissionen är avslutad.

Erbjudandet presenteras i sin helhet på emissionsinstitutet Aqurats hemsida, samt Bolagets hemsida. Teckningsperioden pågår mellan 21 november till 9 december.

Vilken utvecklande resa vi har haft sedan starten och nu kan jag med stolthet säga att vi aldrig har stått starkare, då 2023 kommer att bli året som vi slår rekord. Vi har skapat ett oerhört generöst erbjudande för både delägare och även allmänheten för att skapa de bästa förutsättningarna för en fulltecknad emission, vilket vi ser kommer att leda till högre omsättning och lönsamhet. Varmt välkommen att följa med på vår fortsatta spännande och expansiva väg framåt”, säger Ninnie Wikström, VD