Tisdag 26 November | 07:59:09 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-11-05 - Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-07 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-15 - Årsstämma
2025-05-06 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-13 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-07 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-09 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning HAYPP 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-03 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-15 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-08 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-11 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning HAYPP 0.00 SEK
2023-05-17 - Årsstämma
2023-05-03 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-15 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-12 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning HAYPP 0.00 SEK
2022-05-18 - Årsstämma
2022-05-04 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-25 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-09-02 - Split HAYPP 1:150

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Haypp Group är verksamt inom e-handeln. Bolaget är en återförsäljare av snus och nikotinpåsar. Försäljningen sker via e-handel under varierande varumärken. Utbudet inkluderar exempelvis tobaksfria nikotinpåsar och nikotinfritt snus. Kunderna är huvudsakligen privatpersoner runtom den globala marknaden. Störst närvaro återfinns inom Norden. Haypp Group grundades år 2009 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-11-07 07:45:00

Pressrelease 7 november 2024

Juli – september 2024
• Nettoomsättningen ökade med 23 procent till 944,2 MSEK (768,9). Organisk försäljningstillväxt var 25 procent.
• Volymtillväxten i kategorin nikotinpåsar var 42 procent under kvartalet.
• Bruttomarginalen uppgick till 14,3 procent (12,6).
• Justerad EBITDA uppgick till 50,8 MSEK (32,9), motsvarande en justerad EBITDA-marginal om 5,4 procent (4,3).
• Justerad EBIT uppgick till 33,1 MSEK (18,3), motsvarande en justerad EBIT-marginal om 3,5 procent (2,4).
• Rörelseresultatet uppgick till 12,4 MSEK (7,7), inklusive jämförelsestörande poster om –10,7 MSEK (–0,7).
• Resultatet i kvartalet uppgick till 16,9 MSEK (6,1).
• Vinst per aktie före utspädning uppgick till 0,57 SEK (0,21).
• Antal order ökade till 1 281 tusen (1 068) med ett genomsnittligt ordervärde om SEK 687 (683).
• Aktiva kunder uppgick till 618 tusen (496) vid kvartalets utgång.

Nettoomsättningen i det tredje kvartalet ökade med 23 procent till 944,2 MSEK (768,9). Organisk försäljningstillväxt var 25 procent. Bruttoresultatet ökade till 134,8 MSEK (97,1), motsvarande en bruttomarginal om 14,3 procent (12,6). Justerad EBIT i det tredje kvartalet ökade till 33,1 MSEK (18,3). Den justerade EBIT-marginalen ökade till 3,5 procent (2,4).

”Haypp Group behöll sitt starka momentum under det tredje kvartalet 2024 med en omsättningstillväxt på 23 procent jämfört med föregående år, den högsta nivån på två år, vilket drevs av starka resultat från samtliga tre divisioner. Dessutom fortsätter Insights-verksamheten att utvecklas när varumärkesägare utnyttjar Haypp Groups unika konsumentdata”, säger Haypp Groups VD och koncernchef Gavin O’Dowd.

Kvartalsrapporten i sin helhet bifogas i detta pressmeddelande och finns på bolagets hemsida: https://hayppgroup.com/investor-relations/reports-and-presentations/

Haypp Group kommer att hålla en webbsänd audiocast på engelska kl. 09.00 CET idag. Haypp Group representeras av VD och koncernchef Gavin O’Dowd och CFO Peter Deli, som kommer att presentera delårsrapporten och svara på frågor. För att delta eller för ytterligare information – https://ir.financialhearings.com/haypp-group-q3-report-2024

För mer information och kontakt
Markus Lindblad
Head of External Affairs:
+46(0)708153983
markus.lindblad@hayppgroup.com

Erik Bloomquist
Head of Investor Relations:
+44(0)7525421916
erik.bloomquist@hayppgroup.com

FNCA Sweden AB
Certified Advisor

Haypp i korthet
Haypp Group leder den globala övergången från rökning till riskreducerande alternativ. Med ursprung i Skandinavien, vår omfattande erfarenhet från att vara en pionjär på marknader inom rökfria alternativ, samt som en ledare inom e-handelssektorn, tar vi nu vår vision till en global nivå. Med våra e-handelsbutiker som verkar genom elva varumärken finns Haypp Group i sju länder, inom vilka vi sammanlagt betjänade över 950 000 aktiva konsumenter under 2023.