2021-11-16 16:55:00

Som en del i I.A. Hedin Bils kommande expansionsplaner i Europa, byter nu moderbolaget namn till Hedin Mobility Group. Det nya namnet speglar koncernens affärsområden och målet att utveckla framtidens bilägande på ett tydligare sätt.

I.A. Hedin Bil är sedan en tid tillbaka en av Europas största privatägda bilåterförsäljare med över 30 varumärken i sin portfölj. Under oktober i år gjordes en omstrukturering av Hedin-koncernen och samtliga fordonsrelaterade verksamheter flyttades in under I.A. Hedin Bil Aktiebolag (publ). Detta har inneburit att koncernens affärsområden utökats och därmed har förutsättningarna för ytterligare fokus på framtidens bilägande förbättrats.

”Just nu är vi inne i en stark expansionsfas både i Sverige och Europa, det tillsammans med att vi samlat all vår fordonsrelaterade verksamhet i koncernen gör att namnbytet blir ett naturligt nästa steg i vår utveckling”, säger Anders Hedin, VD samt huvudägare Hedin Mobility Group AB (publ).

Bilanläggningarna kommer att bedriva sin verksamhet under samma namn som tidigare.