2024-05-17 10:00:00

Hedin Mobility Group har lanserat Carstore, Koncernens dedikerade återförsäljare av begagnade bilar, i Finland. De första anläggningarna har öppnat i Helsingfors och Tampere, och ytterligare expansion av Carstore-nätverket i Finland planeras under 2024. Sedan tidigare är Carstore verksamt i Sverige och Norge.

Marknaden för begagnade bilar förväntas växa, och därför har Hedin Mobility Group beslutat att stärka sin position på den finska marknaden genom att etablera Carstore. Carstore, som funnits på den svenska marknaden sedan 2020, erbjuder ett brett utbud av begagnade fordon från flera välkända varumärken, och allt från mindre fordon till högpresterande SUV:er.

Landschefen Gzim Hasani ansvarar för verksamheten i Finland, och utöver de nyöppnade anläggningarna i Helsingfors och Tampere planeras nu för fler anläggningar i Finland redan under 2024.

"Vi ser fram emot att introducera Carstore i Finland och hela vårt koncept för försäljning av begagnade bilar. Med Hedin Mobility Groups erfarenhet och resurser i ryggen är vi övertygade om att vi kan erbjuda våra kunder en unik kundupplevelse. Vi vill vara den första naturliga kontakten när en kund vill köpa, byta eller sälja en begagnad bil," säger Hasani.

Carstore erbjuder också sina kunder ett brett utbud av tjänster allt från däck till service.

Carstore står för trygghet och enkelhet på begagnatmarknaden.

"Vi är både glada och stolta när vi nu öppnat våra två första anläggningar i Finland. Vi vet att många konsumenter är intresserade av begagnade bilar och vi förväntar oss att marknaden ska växa ytterligare. Vi utvecklar ständigt våra tjänster med fokus på hög kvalitet. Vi vill också erbjuda ett brett utbud av olika bilmärken för att tillgodose våra kunders behov", säger Peter Lampret, VD för Carstore.

Carstore anläggningarna i Finland finns på följande platser:

Carstore Helsinki Konala, Ruosilantie 5, 000390 Helsingfors
Carstore Tampere, Lakalaivankatu 1, 33840 Tampere