2024-07-24 10:00:00

MÖLNDAL, 24 juli 2024 – Carstore, Hedin Mobility Groups renodlade affärskoncept för begagnade fordon, fortsätter att växa och öppnade under juni månad sin första anläggning i Bratislava, Slovakien. Därmed går Carstore in i sin fjärde europeiska marknad. Carstore är sedan tidigare verksamt i de tre nordiska länderna Sverige, Norge och Finland.

Med expansionen stärker Hedin Mobility Group sin position på den slovakiska marknaden. Carstore, som funnits på den svenska marknaden sedan 2020, erbjuder ett brett utbud av begagnade fordon från flera välkända varumärken, allt från mindre fordon till högpresterande SUV: er. På anläggningen i Bratislava kommer även service av fordon erbjudas kunderna, med allt från service av däck- och fälgar till verkstadstjänster.

“Öppningen av vår första anläggning i Slovakien är en viktig milstolpe för Carstore. Vi är mycket glada och stolta över att kunna erbjuda begagnade bilar i våra nya moderna lokaler i Bratislava. Vi tror att vår kombination av kvalitativa fordon och goda kundservice kommer skapa förtroende för bilister inte bara i de nordiska länderna utan även i Slovakien. Carstores ambition är att leverera den högsta kundnöjdheten på marknaden för begagnade bilar,” säger Peter Lampret, VD Carstore Sweden AB.