2023-09-04 07:00:00

Hedin Automotive utökar sin geografiska närvaro i Finland och expanderar varumärkesportföljen.

Hedin Automotive Oy har slutfört förvärvet av Delta Auto Oy samt Delta Motor Group Oys operativa verksamhet som tillkännagavs den 27 april 2023. Genom förvärvet fortsätter Hedin Automotive sin tillväxtstrategi i Finland och utökar sin närvaro till ett rikstäckande återförsäljarnätverk från Helsingfors till Uleåborg

Delta Auto representerar nio varumärken varav Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Kia, Maxus samt Mitsubishi nu läggs till Hedin Automotives finska varumärkesportfölj för första gången. Med 315 anställda på 13 anläggningar i 12 städer säljer Delta Auto cirka 13 000 bilar per år och hade under 2022 en omsättning om 322 miljoner Euro.

Mikko Mykrä, VD för Hedin Automotive Oy, säger: "Vi är glada över att välkomna våra nya kollegor, verksamheter och varumärken till Hedin Automotive när vi nu utökar vår geografiska närvaro och stärker vår position på den snabbt förändrande bilmarknaden i Finland."

Magnus Matsson
PR & Communication Manager, Hedin Mobility Group