Bifogade filer
Prenumeration
Sveriges största Ford-återförsäljare växer ytterligare med det anrika varumärket.
Hedin Bil fortsätter att växa med Ford. I slutet av augusti öppnade en helt ny fullserviceanläggning i Borås och nu har Ford-verksamheten ytterligare utökats när två nya anläggningar i Bromma och Malmö har invigts. Med totalt 26 Ford-anläggningar befäster Hedin Bil därmed positionen som Sveriges största återförsäljare av det anrika varumärket.
”Storstadsområdena Stockholm, Göteborg och Malmö är strategiskt viktiga för oss i vår fortsatta satsning på Ford, av den enkla anledningen att volymen och tillväxtmöjligheten är störst i dessa upptagningsområden”, säger Johan Kempas, VD för Hedin Mölndal Bil som bedriver Hedin Bils återförsäljarverksamhet med Ford.
Bromma är en nyetablering för Hedin Bil och den nya fullserviceanläggningen om cirka 2 500 kvm på Ulvsundavägen blir återförsäljargruppens sjätte Ford-anläggning i Stockholmsområdet.
”Vi är riktigt taggade och glada över att vara på plats i vår nya fina anläggning. Bromma är en stad i staden med ett spännande handelsområde som trafikeras av mycket folk. Det ger oss ett bra underlag för att kunna växa och erbjuda fler kunder i Stockholmsregionen möjligheten att uppleva det starka Ford-varumärket, säger platschef Fredric Lindblom.
Fullserviceanläggningen i Malmö är Sveriges tredje största Ford-anläggning med cirka 3 500 kvm yta för försäljning och verkstadstjänster. Platschef Kenny Jerlström gläds åt hans team nu kan ta emot befintliga och nya kunder i de moderna lokalerna.
”Vi var trångbodda i den gamla anläggningen vilket gjorde det svårt att ta hem hela affären inom försäljning och servicemarknad. Nu räknar vi med att kunna öka tillväxten i både volym och verkstadstimmar med cirka 40 procent”, säger Kenny Jerlström.
Hedin Bil har tidigare representerat Ford i Malmö i en anläggning tillsammans med andra varumärken. Den nya anläggningen är helt dedikerad till Ford, vilket är så de allra flesta av Hedin Bils Ford-anläggningar drivs idag.
”Jag ser satsningen med Ford som ’single brand’ som positiv på många olika sätt. Då ligger allt fokus och all expertis från de anställda på vårt varumärke. Det blir som ett varuhus med Ford i centrum vilket gynnar kunderna på flera sätt – allt från vår kunniga säljpersonal till verkstad och reservdelar”, framhåller Johan Kempas.