2024-06-05 11:00:00

Mölndal, 5 juni 2024 - MABI Mobility AB, en del av Hedin Mobility Group, meddelar nu att man slutfört förvärvet av det framstående finska hyrbilsföretaget Scredo Oy som opererar under varumärket Scandia Rent. Genom denna strategiska affär kommer MABI att utöka sitt stationsnät och erbjuda mobilitetslösningar även på den finska biluthyrningsmarknaden.

Scandia Rent, med sitt omfattande stationsnät i Finland passar väl in i MABIs tillväxtstrategi. Genom att kombinera MABIs resurser med Scandia Rents befintliga infrastruktur och lokala kunskap, kommer kunderna att kunna dra nytta av en bredare fordonsflotta och en smidigare hyresupplevelse.

"Vi ser mycket fram emot att ansluta till MABI-familjen och ser fram emot att förbättra våra tjänster och tillhandahålla ännu bättre mobilitetslösningar för våra kunder", säger Timo Raimovaara, COO på Scandia Rent. "Vi är glada över att dra nytta av MABIs resurser och expertis när vi fortsätter att utvecklas och expandera på den finska marknaden."

André Schleemann, VD för MABI Mobility AB, tillägger, "Vi är övertygade om att detta förvärv kommer att stärka vår position på marknaden och erbjuda våra kunder förbättrade möjligheter till flexibel och pålitlig biluthyrning i Finland. Verksamheten kommer att fortsätta genom det befintliga franchisenätverket men kommer också att utökas med fler uthyrningskontor på Hedin-anläggningar i Finland. Detta säkerställer en sömlös övergång och kontinuitet i verksamheten för både anställda och kunder.”

MABI Mobility AB ingår i Hedin Mobility Group och är ett av Sveriges största enskilda biluthyrningsföretag. Sedan starten i Stockholm 1989 har företaget vuxit konstant och finns representerade på 180 platser med 9 600 fordon i Sverige, Nederländerna, Belgien och Schweiz. Företaget strävar efter att erbjuda sina kunder en smidig och pålitlig hyresupplevelse till konkurrenskraftiga priser utan att tumma på kvalitet, säkerhet, service eller tillgänglighet.

Scredo Oy är ett finskt biluthyrningsföretag med uthyrning på över 100 platser runt om i Finland. Dess historia är rotad i 1940-talet, som det allra första uthyrningsföretaget i Finland. Med decennier av erfarenhet kan kunderna ta del av högklassig kundservice vars lokala verksamhet drivs av ett nätverk av franchiseföretagare.