2024-04-04 09:00:00

Mölndal, Sverige - Hedin Mobility Group är glada att kunna meddela att de har utsetts till officiell distributör av Corvette, det ikoniska amerikanska sportbilsmärket, i Sverige, Norge och Finland.

Detta spännande partnerskap markerar en betydande milstolpe i Hedin Mobility Groups uppdrag att marknadsföra och sälja prestigefyllda och högpresterande fordon till den nordiska marknaden.

Som officiell distributör kommer Hedin Mobility Group att ansvara för försäljning, service och kundupplevelse för Corvette i dessa länder och säkerställa att kunderna får uppleva den exceptionella kvalitet och prestanda som Corvette är känd för världen över. Detta samarbete stämmer väl överens med Hedin Mobility Groups löfte om att erbjuda ett brett urval av fordon till sina kunder.

"Vi är otroligt stolta över att representera Corvette, ett varumärke som är synonymt med amerikanska prestandafordon, i Sverige, Norge och Finland", sade Anders Hedin, VD för Hedin Mobility Group. "Corvettes arv med prestanda, innovation och design passar perfekt med vår vision att erbjuda våra kunder den ultimata körupplevelsen. Vi ser fram emot att introducera de senaste modellerna på våra marknader och att välkomna nya och befintliga Corvette-entusiaster till våra bilhallar."

Försäljningen kommer att starta under andra kvartalet i år med introduktionen av de senaste Corvette-modellerna, inklusive de mycket efterlängtade nästa generationens sportbilar som kombinerar traditionell Corvette-prestanda med banbrytande teknik och design. Hedin Mobility Groups omfattande nätverk av återförsäljare och servicecenter över hela Skandinavien kommer att säkerställa att Corvette-ägare får högsta nivå av support och omvårdnad.

Corvette-entusiaster i Sverige, Norge och Finland kan se fram emot spänningen av att köra dessa legendariska sportbilar tillsammans med Hedin Mobility Groups exceptionella kundservice och expertis inom sportbilssektorn.

Officiella försäljningsställen kommer att vara i Stockholm (Akalla), Göteborg (Åbro) och Malmö (Jägersro), medan Norge och Finland kommer att meddelas vid ett senare tillfälle.