2024-06-05 14:40:00

Hongqi presenterar en ny spännande sedan, EH7. Den helt eldrivna EH7 sätter en ny standard för räckvidd, prestanda och rymlighet, med en häpnadsväckande räckvidd på upp till 700 kilometer på en enda laddning. Utöver en imponerade räckvidd så erbjuder även EH7 AWD en hisnande accelerationstid från 0-100 km/h på bara 3,5 sekunder - tack vare två kraftfulla motorer som genererar 619 hästkrafter.

Batterialternativ för att matcha olika behov
Förarna kan välja mellan två batteripaket - ett 85 kWh eller ett 111 kWh-batteri - för att passa deras körbehov. Oavsett val levererar EH7 exceptionell prestanda och räckvidd. EH7 finns i versioner med både en motor och bakhjulsdrift samt med två motorer och fyrhjulsdrift, där versionen med en motor/bakhjulsdrift har en räckvidd på upp till 700 km med 111 kWh-batteriet. Officiella WLTP-siffror kommer att levereras närmare försäljningsstart för de olika versionerna.

Rymlig komfort för varje resa
EH7, som kategoriseras i D-segmentet är över 4 980 millimeter lång och erbjuder en ytterst rymlig interiör där passagerarna kan sträcka ut sig och koppla av, vilket underlättas av hjulbasen på 3 000 millimeter. Noggrant utvalda material och banbrytande teknik skapar en förarcentrerad oas, perfekt för långa resor eller dagliga pendlingsresor.

Leveranserna inleds senare i år
Leveranserna av Hongqi EH7 ska påbörjas under det sista kvartalet 2024. Publicering av priser och säljstart sker under tredje kvartalet 2024.

Europa omfamnar EH7
Vi är glada över att sätta en ny standard för räckvidd i segmentet för stora sedaner. EH7 kommer att vara en stark konkurrent och riktar sig särskilt till de som letar efter ett rymligt, kraftfullt fordon med enastående räckvidd. Vi vet att dessa egenskaper är mycket eftertraktade av de flesta elbilsköpare, vilket gör EH7 till ett särskilt attraktivt alternativ på den svenska marknaden”, säger Simon Fransson, VD för Hedin Premium Car AB.

Om Hongqi
Hongqi är ett ledande kinesiskt bilmärke med en historia som sträcker sig tillbaka till 1958. Hongqi är känt för sina lyxiga fordon och sitt engagemang för innovation och ligger i framkant av elbilsrevolutionen. Varumärket har åtagit sig att ge förare en elektrisk körupplevelse i premiumklassen som är både hållbar och spännande. Varumärket distribueras genom Hedin Automotives återförsäljarnätverk i Belgien, Tyskland, Luxemburg, Nederländerna och Sverige, en del av Hedin Mobility Group.

Besök www.hongqi.se för mer info.

Nicolas Hergés
Brand Manager, Hedin Premium Car