2024-06-04 10:00:00

MÖLNDAL, 4 juni, 2024 - Sedan lanseringen av Hedin Auction 2019 har auktionstjänsten vuxit snabbt på marknaden. I samband med Hedin Mobility Groups satsning på Carstore, koncernens renodlade affärskoncept för begagnade fordon, byter auktionssidan nu namn till Carstore Auction.

Carstore Auction har ett stort utbud av begagnade fordon från olika bilmärken tillgängliga för budgivning. Tjänsten riktar sig till både små och stora bilhandelsaktörer. Hemsidan har byggts om tekniskt, fått ett rejält lyft både design- och funktionsmässigt, och erbjuder trygg och enkel handel av fordon. Den nya plattformen är byggd av Hedin IT och är startskottet för en planerad Europa-lansering. Hemsidan lanseras inledningsvis i Sverige och Norge, och dessutom kommer alla auktionsbilar visas på en gemensam EU-sajt.

Med den nya hemsidan lägger Carstore grunden för att kunna växa och erbjuda sina tjänster till en bredare publik över hela Europa, samtidigt som fokus fortsatt ligger på att förbättra och utveckla funktionaliteten utefter kundernas behov. Målet är att skapa en ledande marknadsplats för fordonsauktioner i Europa.

Vår vision med Carstore Auction är att skapa en enkel och tillförlitlig hemsida för auktioner i Europa," säger Peter Lampret, VD för Carstore. "Vi har lyssnat på våra kunder och är glada att nu kunna erbjuda våra tjänster till en bredare publik. Vi har utvecklat hemsidan internt och kommer satsa stort på att fortsätta utveckla funktionalitet och prestanda under det kommande året.

Den gemensamma EU-sajten kommer att fungera som en central hub för alla auktioner inom Europa, vilket ger användarna tillgång till ett större utbud av fordon och fler möjligheter att göra affärer över gränserna. “Vi är säkra på att Carstore Auction stärker vår position på marknaden och erbjuder våra kunder ännu större värde”, avslutar Lampret.