Tisdag 26 November | 05:02:08 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2024-11-28 09:00 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-10-02 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-08-29 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-29 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning HUBS 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-02-28 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-28 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-28 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-31 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-05-25 - Årsstämma
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-17 - X-dag ordinarie utdelning HUBS 0.00 SEK
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 - X-dag ordinarie utdelning HUBS 0.00 SEK
2022-05-24 - Årsstämma
2022-05-24 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTjänster
IndustriIT-konsult & onlinetjänster
Hubbster erbjuder SaaS-lösningar. Bolaget affärsidé är att utveckla och sälja SaaS-tjänster kopplade till företags förändrings- och förbättringsarbete. Mjukvaran möljligör att företagen kan se och kan mäta resultaten i realtid. Bolaget erbjuder idag färdiga lösningar såväl som skräddarsydda paket efter kundernas önskemål. Hubbster grundades 2012 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-08-29 08:45:00

Summering av perioden april – juni  2024
Nettoomsättningen uppgick till 7,8 MSEK (8 MSEK)
Resultat efter skatt uppgick till -2,8 MSEK (-3 MSEK) motsvarande -0,11 (-0,12) per aktie
Kassaflödet efter finansieringsverksamheten uppgick till -0,2 MSEK (0,2 MSEK)
Likvida medel vid periodens slut uppgick till 0,2 MSEK (0,9 MSEK)
Annual Recurring Revenue uppgick till 17 MSEK (15,6 MSEK)
Antal anställda och konsulter 26 st (26 st)
 
VD Alexander Vårnäs kommenterar
”Under Q2 har vi lagt grunden för ett Hubbster Group 2.0. Trots att en stor leverans har flyttats fram till Q4 har vi levererat ett halvårsresultat som visar på fortsatt tillväxt och förbättrad lönsamhet. Vi har under halvåret gjort en ökning i nettoomsättningen med 23% jämfört med samma period under föregående år. Rörelseresultatet förbättrades under perioden med 30% jämfört med samma period föregående år. Vi har under halvåret arbetat aktivt med kostnadsbesparingar samtidigt som vi har sett över våra priser. Vi har under kvartalet valt att höja prislistorna utan att tappa en enda kund, det är något vi är stolta över. Vårt dotterbolag Mantap fortsätter på samma spår som under Q1 med att stärka sina marknadsandelar inom marknads- och mediebyråer, en sektor som har visat sig erbjuda en unik hävstångseffekt.”