2021-12-09 14:13:00

Nasdaq Stockholm godkände den 9 december 2021 Iberian Yield Investment AB (publ):s ("Iberian Yield" eller "Bolaget") ansökan om listning av Bolagets företagsobligationer om 49 500 000 SEK på Nasdaq First North Bond Market med första dag för handel den 10 december 2021.

Bolagets företagsobligationer tas därmed upp till handel. Första dag för handel är den 10 december 2021 och obligationerna kommer att handlas under ISIN-koden SE0017072317. Obligationerna löper med en fast ränta om 8 procent, förfaller till återbetalning den 14 mars 2024 och sista dag för handel med obligationerna är den 5 mars 2024.

Från och med den 9 december 2021 finns Bolagets bolagsbeskrivning tillgänglig på Bolagets hemsida https://iberianyield.com/.

Mangold Fondkommission AB har agerat projektledare och emissionsinstitut i samband med listningen.

Bolagets initiala investering kommer vara i hyresfastigheter ”Built to rent” på den spanska marknaden inom segmentet prissvärda bostäder ”Affordable Housing”. Hyran kommer att ligga under marknadssnittet för respektive läge för att minimera vakansrisken och uppfylla kommunernas önskan om samhällsnyttiga hyresbostäder.

För mer information om företaget och obligationen, se Iberian Yields hemsida https://iberianyield.com/.

Martin Berchtold
Martin.berchtold@iberianyield.com
+46 70 710 33 32

Om Iberian Yield
Iberian Yield Investment är ett investmentbolag som bedriver fastighetsutveckling samt långsiktigt äger och förvaltar fastigheter. Bolaget möjliggör investeringar på den spanska fastighetsmarknaden med aktiv ledning och professionell portföljhantering. Bolaget har direkt tillgång till en pipeline av möjliga fastighetsinvesteringar med låg risk och av hög kvalitet, till attraktiva värderingar.