2024-06-28 17:30:00

Idag har årsstämman 2024 hållits i Iberian Yield Investment AB, org.nr 559238–7087. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades av årsstämman.

Årsstämman beslutade:

• att fastställa resultaträkningen och balansräkningen för räkenskapsåret 2023.
  • att balansera disponibla medel i ny räkning och inte lämna någon utdelning.
  • att bevilja ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören för räkenskapsåret 2023.
  • att inget arvode ska utgå till styrelseledamöterna fram till slutet av nästa årsstämma och att arvode till bolagets revisor för samma period ska utgå enligt löpande godkänd räkning.
  • att omvälja Mats Ekström, Martin Berchtold, Björn Mårtensson, Peter Nygren och Lotta Elmfeldt som styrelseledamöter för tiden intill sluten av nästa årsstämma, varvid Mats Ekström även omvaldes som styrelsens ordförande
  • att välja revisionsbolaget Allians Revision & Redovisning AB, med huvudansvarig revisor Ulf Strauss, som bolagets revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma.
  • att bemyndiga styrelsen att under tiden till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler. Betalning ska kunna ske kontant, genom apport, genom kvittning eller eljest förenas med villkor. Bolagets aktiekapital och antal aktier får med stöd av bemyndigandet sammanlagt högst ökas med ett belopp respektive antal aktier som ryms inom bolagsordningens gränser. Avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska ske i situationer då en riktad emission anses mer lämpad för bolaget med hänsyn till tidpunkt, kommersiella eller dylika anledningar samt för att möjliggöra förvärv.