Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

2024-11-08 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-16 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-14 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-14 Årsstämma 2025

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorFinans
IndustriInvesteringar
Karnell är en tillväxtorienterad industriteknikgrupp. Bolagets vision är att förvärva industritekniska produktbolag och nischproducerande bolag för att därefter utveckla dessa verksamheter genom att erbjuda strategisk rådgivning och tillväxtinitiativ genom tilläggsförvärv och expansion till nya marknader. Karnell består av ett antal direktägda koncernbolag, med dotterbolag, uppdelat på två affärsområden: Produktbolag och Nischproduktion. Huvudkontoret är beläget i Stockholm.
2024-04-30 13:30:00

Per i dag, den 30 april 2024, uppgår antalet aktier i Karnell Group AB (publ) (“Karnell”) till 52 920 992, fördelat på 6 180 520 aktier av serie A och 46 740 472 aktier av serie B. Antalet röster i Karnell uppgår per samma datum till 108 545 672.

Antalet aktier och röster i Karnell har ökat under april till följd av den nyemission av 1 249 999 aktier av serie B som Karnell genomförde under april med anledning av utnyttjandet av den övertilldelningsoption som Karnell utfärdade till Skandinaviska Enskilda Banken AB för att täcka övertilldelning i samband med erbjudandet och noteringen av Bolagets aktier av serie B på Nasdaq Stockholm den 22 mars 2024. Sammanlagt har antalet aktier ökat med 1 249 999 aktier av serie B och antalet röster har ökat med 1 249 999.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Petter Moldenius
VD på Karnell Group AB (publ), +46 8 545 891 00