Torsdag 1 Maj | 06:46:21 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-22 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-18 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 N/A X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2025-05-21 N/A Årsstämma
2025-04-24 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-10 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-13 - Bokslutskommuniké 2024
2024-10-24 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-24 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-16 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2024-05-15 - Årsstämma
2024-04-25 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-13 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-31 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-01 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-17 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2023-05-16 - Årsstämma
2023-05-10 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-20 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2022-05-19 - Årsstämma
2022-05-18 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Kontakt

Mariette Lindsjö

Chief Marketing Officer
+4670 002 01 14
mariette.lindsjo@kjell.com

2023-03-16 14:25:00

För andra året i rad har svenska konsumenter rankat Kjell & Company som Sveriges mest hållbara varumärke inom kategorin ”Vitvaror & hemelektronik – butiker” i Sustainable Brand Index, Europas största varumärkesstudie med fokus på hållbarhet.

— Hållbarhet är självklart ett viktigt fokus för Kjell framåt, och att konsumenterna ser oss som det mest hållbara varumärket i vår bransch ger oss extra mycket motivation till att fortsätta utveckla vårt hållbarhetsarbete till nästa nivå, säger Igor Pastuhovic, Supply Chain & Sustainability Manager på Kjell & Company.
 
Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesstudie om hållbarhet. Studien har genomförts årligen sedan 2011. I årets studie har ett riksrepresentativt urval av 29 000 svenskar i åldern 16-75 år intervjuats under perioden december 2022 - februari 2023. Totalt 418 varumärken i 36 branscher har bedömts utifrån hur de upplevs prestera inom hållbarhet.