Måndag 23 Juni | 07:58:41 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-22 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-18 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2025-05-21 - Årsstämma
2025-04-24 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-10 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-13 - Bokslutskommuniké 2024
2024-10-24 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-24 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-16 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2024-05-15 - Årsstämma
2024-04-25 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-13 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-31 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-01 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-17 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2023-05-16 - Årsstämma
2023-05-10 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-20 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2022-05-19 - Årsstämma
2022-05-18 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Kontakt

Mariette Lindsjö

Chief Marketing Officer
+4670 002 01 14
mariette.lindsjo@kjell.com

2025-03-13 11:00:00

För fjärde året i rad har svenska konsumenter rankat Kjell & Company som Sveriges mest hållbara varumärke inom kategorin “Vitvaror & elektronik – butiker” i Sustainable Brand Index, Europas största varumärkesstudie som fokuserar på hållbarhet.

”Att konsumenterna uppskattar vårt fortsatta arbete inom hållbarhet gör oss oerhört stolta och glada”, säger Mariette Lindsjö, CCO på Kjell & Company. ”Det är ett kvitto på att våra erbjudanden om pantning och återanvändning av teknik gör skillnad. Vårt nya hållbara erbjudande förra hösten då våra butiker tog emot gamla uttjänta ljusslingor för att säkerställa att dessa återvanns på rätt sätt utnyttjades till vår stora glädje av många kunder.”

Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesstudie om hållbarhet. Studien har genomförts årligen sedan 2011. I studien har ett riksrepresentativt urval av tusentals svenskar i olika åldrar intervjuats om hur de upplever att kända varumärken presterar inom de 17 globala hållbarhetsmålen.