Bifogade filer
Prenumeration
Kontakt
Mariette Lindsjö
Chief Marketing Officer
+4670 002 01 14
mariette.lindsjo@kjell.com
Media

För fjärde året i rad har svenska konsumenter rankat Kjell & Company som Sveriges mest hållbara varumärke inom kategorin “Vitvaror & elektronik – butiker” i Sustainable Brand Index, Europas största varumärkesstudie som fokuserar på hållbarhet.
”Att konsumenterna uppskattar vårt fortsatta arbete inom hållbarhet gör oss oerhört stolta och glada”, säger Mariette Lindsjö, CCO på Kjell & Company. ”Det är ett kvitto på att våra erbjudanden om pantning och återanvändning av teknik gör skillnad. Vårt nya hållbara erbjudande förra hösten då våra butiker tog emot gamla uttjänta ljusslingor för att säkerställa att dessa återvanns på rätt sätt utnyttjades till vår stora glädje av många kunder.”
Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesstudie om hållbarhet. Studien har genomförts årligen sedan 2011. I studien har ett riksrepresentativt urval av tusentals svenskar i olika åldrar intervjuats om hur de upplever att kända varumärken presterar inom de 17 globala hållbarhetsmålen.