Bifogade filer
Prenumeration
Kontakt
Mariette Lindsjö
Chief Marketing Officer
+4670 002 01 14
mariette.lindsjo@kjell.com
Media

Hemelektronikkedjan Kjell & Company har ingått ett samarbetsavtal med Smartify, leverantör av tekniksupport, installation och servicetjänster. Tillsammans ska företagen erbjuda Kjell & Companys kunder i Sverige hjälp med heminstallation, felsökning och annan tekniksupport. Tjänsten kommer att finnas tillgänglig från och med 1 mars 2025.
- I takt med att vår kundgrupp växer och blir alltmer diversifierad ökar också behovet av hjälp med installationer och annan tekniksupport i hemmet, säger Mariette Lindsjö, CCO på Kjell & Company. Tillsammans med Smartify gör vi teknik tillgängligt för alla som vill spara tid, komma snabbt i gång med sin installation och få några tips på vägen, oavsett om man har stort teknikintresse eller sätter nyttan i fokus.
Tjänsten omfattar i första hand tekniksupport inom fyra områden: smarta hem, tv och ljud, datorer och tillbehör samt wifi och nätverk. Exempel på sådant som kunder kommer att kunna få hjälp med i hemmet är installation av router och smarta hem-nätverk, kabeldragning och montering av smart lås till ytterdörren. Tjänsten, som bokas online eller i butik i samband med köp, räknas som hushållsnära tjänst vilket ger kunden rätt till RUT-avdrag för arbetskostnaden.
Smartify har lång erfarenhet av tekniksupport för såväl privatkunder som företag. Företagets hemtekniker finns i hela Sverige, från Haparanda i norr till Ystad i söder.
- Vi är otroligt glada över samarbetet med Kjell & Company och möjligheten att göra teknikhjälp ännu mer tillgänglig för svenska hushåll. Med vår expertis och Kjell & Companys breda kundbas kan vi tillsammans säkerställa att fler får en smidig och trygg upplevelse när de installerar och använder sin teknik, säger Matteo Sciacca, Sälj och Marknadschef på Smartify.