Måndag 12 Maj | 07:07:19 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-22 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-18 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 N/A X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2025-05-21 N/A Årsstämma
2025-04-24 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-10 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-13 - Bokslutskommuniké 2024
2024-10-24 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-24 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-16 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2024-05-15 - Årsstämma
2024-04-25 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-13 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-31 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-01 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-17 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2023-05-16 - Årsstämma
2023-05-10 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-16 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-20 - X-dag ordinarie utdelning KJELL 0.00 SEK
2022-05-19 - Årsstämma
2022-05-18 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Kontakt

Mariette Lindsjö

Chief Marketing Officer
+4670 002 01 14
mariette.lindsjo@kjell.com

2025-02-28 09:00:00

Hemelektronikkedjan Kjell & Company har ingått ett samarbetsavtal med Smartify, leverantör av tekniksupport, installation och servicetjänster. Tillsammans ska företagen erbjuda Kjell & Companys kunder i Sverige hjälp med heminstallation, felsökning och annan tekniksupport. Tjänsten kommer att finnas tillgänglig från och med 1 mars 2025.

- I takt med att vår kundgrupp växer och blir alltmer diversifierad ökar också behovet av hjälp med installationer och annan tekniksupport i hemmet, säger Mariette Lindsjö, CCO på Kjell & Company. Tillsammans med Smartify gör vi teknik tillgängligt för alla som vill spara tid, komma snabbt i gång med sin installation och få några tips på vägen, oavsett om man har stort teknikintresse eller sätter nyttan i fokus.

Tjänsten omfattar i första hand tekniksupport inom fyra områden: smarta hem, tv och ljud, datorer och tillbehör samt wifi och nätverk. Exempel på sådant som kunder kommer att kunna få hjälp med i hemmet är installation av router och smarta hem-nätverk, kabeldragning och montering av smart lås till ytterdörren. Tjänsten, som bokas online eller i butik i samband med köp, räknas som hushållsnära tjänst vilket ger kunden rätt till RUT-avdrag för arbetskostnaden.

Smartify har lång erfarenhet av tekniksupport för såväl privatkunder som företag. Företagets hemtekniker finns i hela Sverige, från Haparanda i norr till Ystad i söder.

- Vi är otroligt glada över samarbetet med Kjell & Company och möjligheten att göra teknikhjälp ännu mer tillgänglig för svenska hushåll. Med vår expertis och Kjell & Companys breda kundbas kan vi tillsammans säkerställa att fler får en smidig och trygg upplevelse när de installerar och använder sin teknik, säger Matteo Sciacca, Sälj och Marknadschef på Smartify.