Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Handel & varor |
Industri | Detaljhandel |
Under den senare delen av hösten öppnar Kjell & Company en butik hos IKEA i Kalmar. Genom att finnas där hemmet står i fokus erbjuder vi tekniklösningar som gör vardagen enklare – med smarta produkter, personlig rådgivning och funktion som förstärker helhetsupplevelsen i hemmet.
“Genom etableringen får vi möjlighet att möta kunden i ett inspirerande skede – när idéerna om hemmet är som mest levande”, säger Christopher Thour, Director of Concept & Expansion, Kjell & Company.
Konceptet bygger på vår befintliga modell, men har anpassats till en mindre yta – 70 kvadratmeter jämfört med våra vanliga 200 – för att passa IKEA:s miljö och kundflöde. Målet är att erbjuda tekniklösningar som är relevanta för platsen och enkla att förstå, installera och använda.
Det kan handla om snabbt och stabilt Wi-Fi, smarta övervakningskameror, digitala dörrlås, robotdammsugare eller andra lösningar som förenklar vardagen. Våra kunniga medarbetare finns på plats för att ge personlig rådgivning och hjälpa kunden att hitta rätt lösning – med teknik som är intuitiv, lätt att komma igång med och fungerar direkt i vardagen.
Butiken placeras vid bistron och mittemot utgångskassorna – en plats där vi finns nära kunden i slutet av varuhusbesöket, redo att erbjuda teknik som kompletterar heminredningen och förstärker upplevelsen av ett funktionellt och smart hem.
“Att vi på Kjell & Company nu får flytta in hos IKEA känns fantastiskt. Tillsammans kan vi erbjuda kunderna ännu bättre möjligheter att skapa hem som både är snygga och smarta – där tekniken gör vardagen enklare och roligare”, säger Sandra Gadd, CEO, Kjell & Company.
Med vår kombination av brett sortiment, rådgivande service och teknisk kunskap skapar vi verkligt kundvärde. Vi är stolta över att få samarbeta med en aktör som IKEA – ett varumärke som delar vår ambition att förenkla människors liv.