Prenumeration
Kontakt
Mariette Lindsjö
Chief Marketing Officer
+4670 002 01 14
mariette.lindsjo@kjell.com
Media
Gamla ljusslingor får nytt värde hos Kjell & Company. Under oktober, november och december erbjuder företaget 20 % rabatt på en ny ljusslinga för varje gammal som lämnas in i butik. Erbjudandet gäller i både Sverige och Norge och syftet är att öka återvinningen av småelektronik. Företaget säkerställer att varje inlämnad ljusslinga tas om hand och återvinns på rätt sätt.
Att lämna in uttjänta produkter i Kjell & Companys butiker har länge varit enkelt – men fler borde göra det. Med årets belysningskampanj vill Kjell & Company påminna om möjligheten och samtidigt erbjuda en extra anledning att lämna in gamla ljusslingor. Fram till årsslutet kan kunder panta sina gamla ljusslingor i Kjell & Companys butiker i Sverige och Norge och för varje inlämnad ljusslinga få 20 % rabatt på en ny ljusslinga.
– Hållbarhet handlar inte bara om att guida kunder till rätt produkter, utan också om att ta ansvar för hur de hanteras när de gjort sitt. Med kampanjen Panta din ljusslinga vill vi uppmuntra fler att lämna in sin gamla elektronik och samtidigt sätta extra fokus på återvinning av småelektronik, säger Elise Søftestad, marknadschef på Kjell & Company.
Kampanjen lanseras i oktober, samma månad som International E-Waste Day den 14 oktober. E-Waste Day är ett initiativ av WEEE Forum och dess medlemsorganisationer, och årets tema är kritiska råmaterial (CRMs, Critical Raw Materials): sällsynta och strategiskt viktiga metaller och mineraler som är avgörande för den gröna och digitala omställningen. Även om mängderna är små jämfört med till exempel mobiltelefoner, innehåller ljusslingor både koppar och kritiska råmaterial i LED-delar och elektronik – resurser som kan tas till vara från de ljusslingor som lämnas in.