Tisdag 26 November | 08:34:09 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-08-22 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - Årsstämma
2025-05-28 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 10:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2023-05-23 - Årsstämma
2023-05-23 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-22 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 - Årsstämma
2022-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2022-05-23 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Kvix tillhandahåller en streamingplattform som sammanför inspiratörer med kunder som eftersträvar ett ökat välmående. Bolaget erbjuder en plattform för välmående där medlemmarna aktivt kan interagera med streamers. Innehållet inkluderar fysiskt, mentalt och livsstilsrelaterat välmående såsom yoga, styrketräning, andning och mindfulness. Bolaget har sitt huvudkontor i Umeå.
2023-08-23 10:00:00

Perioden april – juni 2023

  • Nettoomsättning uppgick till 245 KSEK (404) 
  • Rörelseresultatet uppgick till -1 846 KSEK (-4 523)
  • Periodens resultat före skatt uppgick till -1 937 KSEK (-4 525)
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital
    uppgick till -1 042 KSEK (-3 695) 
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -1 471 KSEK (-3 534)
  • Aktiverat arbete för egen räkning uppgick till 1 069 KSEK (0)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till 0,80 SEK (-0,52)
  • Resultat per aktie efter utspädning uppgick till 0,78 SEK (-0,51)


Patrik Knutsson, VD, kommenterar

” Basversionen av Vahlery färdigställdes i slutet av maj och öppnades då upp för användare och kreatörer från hela världen. Tiden efter lansering har spenderats på att trimma in tekniken, lösa problem som upptäckts och optimera plattformen. 
 
Eftersom tekniken är på plats, och i linje med vår planering, så har stora delar av utvecklingsteamet skalats ner och arbetet framöver fokuseras på att marknadsföra Vahlery mot kreatörer. Förberedelser för marknadsföringen pågår nu och kommer att starta i slutet på Q3.
 
Framtida arbete kommer i huvudsak att fokusera på marknadsföring och kundanskaffning för både Vahlery och Kvix.tv. En stor del av detta arbete består av att optimera den digitala marknadsföringen så att den uppfyller de nyckeltal vi har satt upp. 
 
Det är värt att nämna att vi har en fast blick på vår 'unit economics'. För varje krona vi investerar i marknadsföring strävar vi efter att få tillbaka två till tre gånger.”
 
 
Inga väsentliga händelser under eller efter rapportperioden