Tisdag 26 November | 08:38:38 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-08-22 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - Årsstämma
2025-05-28 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 10:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2023-05-23 - Årsstämma
2023-05-23 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-22 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 - Årsstämma
2022-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2022-05-23 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Kvix tillhandahåller en streamingplattform som sammanför inspiratörer med kunder som eftersträvar ett ökat välmående. Bolaget erbjuder en plattform för välmående där medlemmarna aktivt kan interagera med streamers. Innehållet inkluderar fysiskt, mentalt och livsstilsrelaterat välmående såsom yoga, styrketräning, andning och mindfulness. Bolaget har sitt huvudkontor i Umeå.
2022-05-23 19:00:00

Perioden januari – mars 2022

  • Nettoomsättning uppgick till 604 (561) KSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -4 229 (-2 615) KSEK
  • Periodens resultat före skatt uppgick till -4 229 (-2 615) KSEK
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital
    uppgick till -3 391 (-2 040) SEK
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -5 359 (906) KSEK
  • Aktiverat arbete för egen räkning uppgick till 0 (982) KSEK
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,49 SEK
  • Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -0,47 SEK


Johan Thomasson, VD, kommenterar
”Kvix behövs. Restriktionerna har släppt, trots en lägre tillväxttakt så fortsätter medlemsantalet öka. Framförallt ser vi oss fylla en funktion för alla de med hybrida arbetsplatser och de som inte har möjlighet att ta sig till en friskvårdsanläggning.
Under kvartalet har vi, såsom alla andra i streamingbranschen känt av att samhället öppnat upp, lite lägre takt på medlemstillväxten, lite lägre aktivitet allmänt, men trots det, ett fortsatt bra intresse för Kvix.
Vi har under perioden fokuserat på värdeerbjudandet till våra medlemmar, att höja mängden, bredden och kvalitén på våra sändningar och streamers.
En engelsk version av Kvix är lanserad, vilket underlättar för våra utländska streamers att fortsätta ansluta och sända på Kvix, en lansering helt i linje med vår strategi om global expansion.
Med ett ökat intresse från utländska streamers och vår nylanserade engelska version av Kvix, är vi nu mogna för att närmast fokusera på tillväxt utanför Sveriges gränser.”

Viktiga händelser under rapportperioden

  • Utökat samarbete med hotellkedjan Nordic Choice i Sverige
  • Nytt samarbete med Life Europe AB
  • Engelsk version av Kvix lanseras
  • Utländska streamers börjar ansluta till Kvix