Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Nordic SME Sweden |
Sektor | Telekom & Media |
Industri | Media |
Perioden januari – mars 2022
- Nettoomsättning uppgick till 604 (561) KSEK
- Rörelseresultatet uppgick till -4 229 (-2 615) KSEK
- Periodens resultat före skatt uppgick till -4 229 (-2 615) KSEK
- Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital
uppgick till -3 391 (-2 040) SEK - Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -5 359 (906) KSEK
- Aktiverat arbete för egen räkning uppgick till 0 (982) KSEK
- Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,49 SEK
- Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -0,47 SEK
Johan Thomasson, VD, kommenterar
”Kvix behövs. Restriktionerna har släppt, trots en lägre tillväxttakt så fortsätter medlemsantalet öka. Framförallt ser vi oss fylla en funktion för alla de med hybrida arbetsplatser och de som inte har möjlighet att ta sig till en friskvårdsanläggning.
Under kvartalet har vi, såsom alla andra i streamingbranschen känt av att samhället öppnat upp, lite lägre takt på medlemstillväxten, lite lägre aktivitet allmänt, men trots det, ett fortsatt bra intresse för Kvix.
Vi har under perioden fokuserat på värdeerbjudandet till våra medlemmar, att höja mängden, bredden och kvalitén på våra sändningar och streamers.
En engelsk version av Kvix är lanserad, vilket underlättar för våra utländska streamers att fortsätta ansluta och sända på Kvix, en lansering helt i linje med vår strategi om global expansion.
Med ett ökat intresse från utländska streamers och vår nylanserade engelska version av Kvix, är vi nu mogna för att närmast fokusera på tillväxt utanför Sveriges gränser.”
Viktiga händelser under rapportperioden
- Utökat samarbete med hotellkedjan Nordic Choice i Sverige
- Nytt samarbete med Life Europe AB
- Engelsk version av Kvix lanseras
- Utländska streamers börjar ansluta till Kvix