Lördag 31 Maj | 03:18:31 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-11-21 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-29 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2025-05-28 - Årsstämma
2025-05-28 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2023-05-23 - Årsstämma
2023-05-23 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-22 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 - Årsstämma
2022-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2022-05-23 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Kvix tillhandahåller en streamingplattform som sammanför inspiratörer med kunder som eftersträvar ett ökat välmående. Bolaget erbjuder en plattform för välmående där medlemmarna aktivt kan interagera med streamers. Innehållet inkluderar fysiskt, mentalt och livsstilsrelaterat välmående såsom yoga, styrketräning, andning och mindfulness. Bolaget har sitt huvudkontor i Umeå.
2025-05-28 07:55:00

Q1, januari – mars 2025

  • Nettoomsättningen uppgick till 3,7 (0,4) MSEK, en ökning med 3,3 MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till 2,0 (-0,5) MSEK, en förbättring med 2,5 MSEK
  • Kvartalets resultat uppgick till 2,0 (-0,5) MSEK, en förbättring med 2,5 MSEK
  • Resultat per aktie uppgick till 0,09 (-0,06) SEK
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten efter förändring av rörelsekapital uppgick till 1,8 (-1,1) MSEK
  • Likvida medel vid periodens slut uppgick till 0,1 (0,1) MSEK
  • Genomsnittintäkt före plattformsavgifter per daglig aktiv spelare (ARPDAU) uppgick till 3,04 (-) SEK
  • Genomsnittlig kostnad för spelarförvärv (CAC) uppgick till 20,70 (-) SEK
  • Genomsnittligt dagligt aktiva spelare (DAU) uppgick till 4 438 (-) st
  • Antalet utestående aktier vid periodens slut var 22 714 286 (8 714 286) st



Patrik Knutsson, VD, kommenterar:

”Årets första kvartal har inletts i linje med de planer vi la under hösten 2024. Vårt fokus har varit att förlänga och förbättra spelet genom att lägga till mer varierat innehåll och nya spelupplevelser. Målet är att öka både intäkterna och spelarnas livstidsvärde genom att hålla dem aktiva längre.
Parallellt har vi optimerat vår marknadsföring, bland annat genom att bredda våra marknadsföringskanaler och kontinuerligt testa nya annonser.
Dessa satsningar har gett tydligt resultat. Under sista kvartalet 2024 såg vi variationer i lönsamheten, med perioder där vi inte nådde bruttovinst (intäkter minus kostnader för användarförvärv). Under första kvartalet 2025 har vi sett en positiv förändring med ökande bruttovinster, och vi fokuserar nu på att bygga upp en kassa.
Under kvartalet har vi intensifierat marknadsföringen mot iOS. I april genomförde App Store en promotion av spelet, vilket vi hoppas ska följas av fler liknande initiativ från både App Store och Google Play. Spelet har höga användarbetyg, ofta mellan 4,5–4,7 av 5 vilket stärker våra möjligheter till ytterligare promotion.
Antalet dagliga aktiva spelare (DAU) har också ökat och ligger i skrivande stund på cirka sex tusen personer. Våra intäkter per daglig aktiv spelare (ARPDAU) var under perioden 3,04 SEK. Efter periodens slut har vi sett ARPDAU stiga till 5,80 SEK, vilket delvis beror på en ökad andel iOS-spelare.”


Väsentliga händelser under och efter rapportperioden

  • Den 31 mars ingick bolaget ett avtal med JT Invest i Umeå AB avseende försäljning av en rätt till del av Bolagets framtida nettoomsättning.