04:45:56 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-21 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 Ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2024-05-23 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-05-23 Årsstämma 2024
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 Ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2023-05-23 Årsstämma 2023
2023-05-23 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-22 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 Årsstämma 2022
2022-05-24 Ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2022-05-23 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Kvix tillhandahåller en streamingplattform som sammanför inspiratörer med personer som eftersträvar ett ökat välmående. Bolaget erbjuder en plattform för välmående där medlemmarna aktivt kan interagera med streamers. Innehållet inkluderar fysiskt, mentalt och livsstilsrelaterat välmående såsom yoga, styrketräning, andning och mindfulness. Bolaget har sitt huvudkontor i Umeå.
2022-11-22 12:00:00

Perioden juli – september 2022

  • Nettoomsättning uppgick till 372 (460) KSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -3 797 (-3 734) KSEK
  • Periodens resultat före skatt uppgick till -3 797 (-3 734) KSEK
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital
    uppgick till -2 967 (-3 038) SEK
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -3 039 (-3 210) KSEK
  • Aktiverat arbete för egen räkning uppgick till 0 (1 000) KSEK
  • Byte till kostnadsföringsmodellen under 2022 påverkar
    periodresultatet negativt med ca 1000 KSEK
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,44 (-0,75) SEK
  • Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -0,43 (-0,75) SEK

 
Johan Thomasson, VD, kommenterar
”Med hösten i antågande avslutar vi per den sista september det tredje kvartalet för året.
I perioden vi lämnar ingår sommarmånader, semestrar, ledighet och en period med lägre aktivitet för hälsobranschen.
Det till trots ser vi positiva trender i våra siffror som kan indikera att vi är på rätt väg.
Andelen aktiva streamers ökade med närmare 30 procent mellan det andra och det tredje kvartalet. Antalet sändningar ökade och sommarmånaderna till trots kan vi konstatera att andelen betalande medlemmar också ökade under kvartalet.
Små förbättringar i siffrorna, men med tanke på årstiden vi lämnat är vi väldigt nöjda med att kunna öka alla för oss viktiga KPI:er.
Inför budgetarbetet 2022 gjorde vi antaganden i hur intäkterna skulle fördelas under året. Efter första halvåret och i samband med avlämnandet av delårsrapport Q2 kunde vi konstatera att vi sannolikt inte kommer att nå upp till de intäkter vi hade prognostiserat.
Vi har därför under tredje kvartalet genomfört ett omfattande besparingsprogram vilket kommer vara fullt implementerat under slutet av året. Åtgärderna har inkluderar minskade personal-, lokal- och marknadsföringskostnader.
Med den minskade kostnadsmassan som besparingarna ger kommer vi att drastiskt minska antalet medlemmar som behövs för att i ett första steg uppnå ett neutralt kassaflöde. Vår tidigare prognos om 10 000 betalande medlemmar reduceras nu till 6 000 för att uppnå positivt kassaflöde.”

Viktiga händelser under rapportperioden

  • Kvix upptar lån från huvudägare om 5 000 KSEK i syfte att stärka likviditeten
  • Besparingsprogram påbörjat i syfte att påskynda vägen till lönsamhet

Viktiga händelser efter rapportperioden

  • Lansering av Kvix i Storbritannien
  • Förberedelse för lansering i resterande engelsktalande länder