Tisdag 26 November | 08:34:29 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-08-22 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - Årsstämma
2025-05-28 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 10:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2023-05-23 - Årsstämma
2023-05-23 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-22 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 - Årsstämma
2022-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2022-05-23 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Kvix tillhandahåller en streamingplattform som sammanför inspiratörer med kunder som eftersträvar ett ökat välmående. Bolaget erbjuder en plattform för välmående där medlemmarna aktivt kan interagera med streamers. Innehållet inkluderar fysiskt, mentalt och livsstilsrelaterat välmående såsom yoga, styrketräning, andning och mindfulness. Bolaget har sitt huvudkontor i Umeå.
2023-11-23 08:45:00

Perioden juli – september 2023

  • Nettoomsättning uppgick till 250 KSEK (372) 
  • Rörelseresultatet uppgick till -1 812 KSEK (-3 797)
  • Periodens resultat före skatt uppgick till -1 930 KSEK (-3 797)
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital
    uppgick till -1 009 KSEK (-2 967) 
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -1 487 KSEK (-3 039)
  • Aktiverat arbete för egen räkning uppgick till 287 KSEK (0)
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till -0,22 SEK (-0,44)
  • Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -0,22 SEK (-0,43)

 
Patrik Knutsson, VD, kommenterar
” Under Q3 har vi fokuserat på marknadsföring och att utveckla och anpassa våra plattformar. Marknadsföringen har främst varit av Kvix.tv vilket i huvudsak sker på Metas plattformar men även till viss del via Google. Marknadsföringen har ökat totalt antal betalande prenumerationer med nästan 22% procent jämfört med föregående kvartalet och är i sig ett bevis för att vi är på rätt väg. Vår utmaning ligger i att optimera marknadsföringen så att den blir så effektiv som möjligt och tilltalar rätt målgrupp. Vi ser att det vi investerar för att få en betalande kund till plattformen får vi tillbaka i det kunden betalar till oss under sin livstid. Vi behöver dock öka avkastningen ytterligare för att rörelseresultatet ska bli positivt.”
 
Viktiga händelser under rapportperioden

  • Inga väsentliga händelser under perioden

 
Viktiga händelser efter rapportperioden

  • Huvudägare har per november 2023 beslutat om att utöka den beviljade rörelsekrediten till totalt 8 000 KSEK till bolaget.