Tisdag 26 November | 08:44:59 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-08-22 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - Årsstämma
2025-05-28 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 10:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2023-05-23 - Årsstämma
2023-05-23 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-22 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 - Årsstämma
2022-05-24 - X-dag ordinarie utdelning KVIX 0.00 SEK
2022-05-23 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorTelekom & Media
IndustriMedia
Kvix tillhandahåller en streamingplattform som sammanför inspiratörer med kunder som eftersträvar ett ökat välmående. Bolaget erbjuder en plattform för välmående där medlemmarna aktivt kan interagera med streamers. Innehållet inkluderar fysiskt, mentalt och livsstilsrelaterat välmående såsom yoga, styrketräning, andning och mindfulness. Bolaget har sitt huvudkontor i Umeå.
2022-03-04 14:05:00

Life Europe AB, Nordens ledande hälsokedja med 300 butiker och 700 000 medlemmar väljer Kvix AB (publ) som sin partner för digitala livesändningar inom området hälsa och välmående. En viktig pusselbit i Kvix arbete med att uppnå sina målsättningar för 2022.

I en gemensam kampanj; #mylifechallange vill Life tillsammans med Kvix inspirera till goda livsval och bra vanor. Kampanjen ska motivera ett hållbart liv i rörelse och signalerar startskottet till ett förhoppningsvis långt samarbete med positiva effekter för bägge parter.

”-Vi är väldigt stolta att kunna presentera detta samarbete med en stark partner som Life. Vi
delar samma grundvärderingar inom hälsa och välmående, samtidigt tror vi att den inledande
kampanjen kan hjälpa många människor att komma i gång med sin resa mot en hållbar
livsstil.” säger Vlora Ramadani, marknadschef på Kvix

Medlemmarna hos Life kommer alla att kunna ta del av utbudet hos Kvix, samtidigt som medlemmarna hos Kvix får ta del av Lifes stora utbud inom hälsokost, hudvård och träningstillbehör.

”-Life väljer Kvix som samarbetspartner då formatet livesändningar är den digitala produkt som bäst återskapar upplevelsen av gemenskap, det möjliggör interaktion samt är autentiskt och ger en härlig här och nu-känsla. Vi ser Kvix som ett fint mervärde till vårt egna medlemsutbud.” säger Maria Ring, marknadschef på Life Europe.

Kampanjen och samarbetet inleds i början av mars 2022.