Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Mid Cap Stockholm |
Sektor | Sällanköp |
Industri | Betting |
LeoVegas Group har ingått ett nytt globalt partnerskap med italienska storklubben Inter och kommer framöver att pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor samt arenan San Siro. Det säkerställer en ökad global varumärkeskännedom samt en ökad synlighet mot fotbollsfans och Inters 508 miljoner supportrar världen över. Partnerskapet sammanför fotbollssupportrar med LeoVegas Groups varumärken.
LeoVegas Group har ingått ett nytt globalt partnerskap med Inter som sträcker sig till och med säsongen 2024/2025. Under tiden kommer koncernens infotainment-hemsida LeoVegas.news:s logotyp att pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor under Serie A-, Coppa Italia- och Champions League-matcher, vilket leder till en ökad global synlighet. Dessutom kommer varumärket även att synas på både hemmaarenan San Siro och träningsanläggningen Suning Training Centre.
Inter har 508 miljoner supportrar världen över, varav 83 miljoner bor i Europa. Samtidigt uppgår följarantalet på sociala medier till 58 miljoner. Den framträdande placeringen av logotypen tillsammans med det stora antalet supportrar medför att koncernens varumärken får ökad internationell varumärkeskännedom.
“Vi är glada över att skala upp samarbetet mellan Inter och LeoVegas.News efter bara sex månader, och det nya avtalet är ett kvitto på att säsongens första hälft har varit väldigt framgångsrikt. Efter vårt träningsläger på Malta bestämde sig infotainement-varumärket att stärka banden till Inter och öka deras långsiktiga synlighet” säger Alessandro Antonello, CEO Corporate på FC Internazionale Milano.
”Jag är jätteglad över partnerskapet med Inter och att vi kan sammanföra våra varumärken med deras enorma supporterskara. En av koncernens strategier är att accelerera den globala synligheten inom sportspel, och tillsammans med Inter säkerställs det att vi är på god väg att sprida den bästa spelupplevelsen världen över” säger Niklas Lindahl, CMO på LeoVegas Group.
Med 19 Serie A-titlar och tre titlar i Europacupen/Champions League är Inter en av Italiens mest framgångsrika klubbar och ett av världens mest värdefulla fotbollsvarumärken. Klubbens genomsnittliga publiksiffra uppgår till 65 000 samtidigt som Serie A tv-sänds i fler än 200 länder. Inters supportrar har sedan 2018 växt med 32 procent och uppgår idag till 508 miljoner. 255 miljoner av dessa återfinns i Asien-Stillahavsregionen, 42 miljoner i Afrika och Mellanöstern, 94 miljoner i Latinamerika, 31 miljoner i Nordamerika och 86 i Europa.