Lördag 23 November | 15:50:27 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2022-11-10 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-09-23 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-09-23 - 15-6 2022
2022-08-11 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-20 - X-dag ordinarie utdelning LEO 0.00 SEK
2022-05-19 - Årsstämma
2022-05-05 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2022-01-05 - X-dag kvartalsutdelning LEO 0.4
2021-11-11 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-06 - X-dag kvartalsutdelning LEO 0.4
2021-08-12 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-07-06 - X-dag kvartalsutdelning LEO 0.4
2021-05-12 - X-dag kvartalsutdelning LEO 0.4
2021-05-11 - Årsstämma
2021-05-06 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-11 - X-dag halvårsutdelning LEO 0.7
2020-11-05 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-13 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-11 - X-dag halvårsutdelning LEO 0.7
2020-05-08 - Årsstämma
2020-05-06 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-14 - Bokslutskommuniké 2019
2019-12-02 - X-dag halvårsutdelning LEO 0.6
2019-11-07 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-28 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-14 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-31 - X-dag halvårsutdelning LEO 0.6
2019-05-29 - Årsstämma
2019-05-02 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-12 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-07 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-01 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-30 - X-dag ordinarie utdelning LEO 1.20 SEK
2018-05-29 - Årsstämma
2018-05-02 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-07 - Bokslutskommuniké 2017
2017-10-25 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-16 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-18 - X-dag ordinarie utdelning LEO 1.00 SEK
2017-05-17 - Årsstämma
2017-05-03 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-15 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-09 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-10 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-05-27 - X-dag ordinarie utdelning LEO 0.00 SEK
2016-05-26 - Årsstämma
2016-05-11 - Kvartalsrapport 2016-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaMid Cap Stockholm
SektorSällanköp
IndustriBetting
LeoVegas är verksamma inom spelindustrin. Bolaget är särskilt inriktade mot utveckling av mobilspel. Spelen återfinns främst inom underhållning och sport, betting och kasino. En stor del av spelen levereras av bolagets samarbetspartners. Användarna registrerar sig via hemsidan med eget konto där de kan spela spel och sköta sina insättningar. LeoVegas grundades 2011 och huvudkontoret ligger i Stockholm.
2023-02-04 13:10:00

LeoVegas Group har ingått ett nytt globalt partnerskap med italienska storklubben Inter och kommer framöver att pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor samt arenan San Siro. Det säkerställer en ökad global varumärkeskännedom samt en ökad synlighet mot fotbollsfans och Inters 508 miljoner supportrar världen över. Partnerskapet sammanför fotbollssupportrar med LeoVegas Groups varumärken.

LeoVegas Group har ingått ett nytt globalt partnerskap med Inter som sträcker sig till och med säsongen 2024/2025. Under tiden kommer koncernens infotainment-hemsida LeoVegas.news:s logotyp att pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor under Serie A-, Coppa Italia- och Champions League-matcher, vilket leder till en ökad global synlighet. Dessutom kommer varumärket även att synas på både hemmaarenan San Siro och träningsanläggningen Suning Training Centre. 
 
Inter har 508 miljoner supportrar världen över, varav 83 miljoner bor i Europa. Samtidigt uppgår följarantalet på sociala medier till 58 miljoner. Den framträdande placeringen av logotypen tillsammans med det stora antalet supportrar medför att koncernens varumärken får ökad internationell varumärkeskännedom.
 
“Vi är glada över att skala upp samarbetet mellan Inter och LeoVegas.News efter bara sex månader, och det nya avtalet är ett kvitto på att säsongens första hälft har varit väldigt framgångsrikt. Efter vårt träningsläger på Malta bestämde sig infotainement-varumärket att stärka banden till Inter och öka deras långsiktiga synlighet” säger Alessandro Antonello, CEO Corporate på FC Internazionale Milano. 

”Jag är jätteglad över partnerskapet med Inter och att vi kan sammanföra våra varumärken med deras enorma supporterskara. En av koncernens strategier är att accelerera den globala synligheten inom sportspel, och tillsammans med Inter säkerställs det att vi är på god väg att sprida den bästa spelupplevelsen världen över” säger Niklas Lindahl, CMO på LeoVegas Group.
  
Med 19 Serie A-titlar och tre titlar i Europacupen/Champions League är Inter en av Italiens mest framgångsrika klubbar och ett av världens mest värdefulla fotbollsvarumärken. Klubbens genomsnittliga publiksiffra uppgår till 65 000 samtidigt som Serie A tv-sänds i fler än 200 länder. Inters supportrar har sedan 2018 växt med 32 procent och uppgår idag till 508 miljoner. 255 miljoner av dessa återfinns i Asien-Stillahavsregionen, 42 miljoner i Afrika och Mellanöstern, 94 miljoner i Latinamerika, 31 miljoner i Nordamerika och 86 i Europa.