19:18:34 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-11-05 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-25 Ordinarie utdelning CHEF 1.78 SEK
2024-04-24 Årsstämma 2024
2024-02-22 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-02 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-03 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-28 Ordinarie utdelning CHEF 0.30 SEK
2023-04-27 Årsstämma 2023
2023-02-28 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-28 Ordinarie utdelning CHEF 1.75 SEK
2022-04-27 Årsstämma 2022
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 Kvartalsrapport 2021-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Cheffelo tillhandahåller en prenumerationstjänst för middagar på den skandinaviska marknaden genom sina varumärken Linas Matkasse (Sverige), Godtlevertgruppen och Adams Matkasse (Norge) samt Retnemt (Danmark). I tjänsten ingår recept framtagen av kockar samt lokala råvaror som levereras hem till kunderna, som är privatpersoner. Bolaget grundades år 2008.
2023-06-19 08:00:00

LMK Group AB, en ledande leverantör av matkassar i Norden och ledande inom skandinavisk foodtech, avser ändra sitt företagsnamn till Cheffelo AB. Företagets konsumentvarumärken, Linas Matkasse i Sverige, Godtlevert och Adams Matkasse i Norge, samt Retnemt i Danmark, kommer inte att ändras utan ska fortsätta erbjuda konsumenterna en prenumerationstjänst som förenklar att servera välsmakande, hemlagad mat samtidigt som matsvinnet minimeras.

Att ändra gruppens företagsnamn från LMK Group AB till Cheffelo AB ska stärka den kulturella utveckling företaget gör tillsammans med sina anställda men ska också kunna kopplas lättare till företagets verksamhet. I tillägg kommer det bättre att representera den nordiska varumärkesstrategin. Namnbytet från LMK Group AB (publ) till Cheffelo AB (publ) har stöd från de största aktieägarna och kommer att formellt beslutas vid en extra bolagsstämma i höst. Då ska också företagets aktie-ticker ändras från LMKG till CHEF.

VD Walker Kinman kommenterade: ”Vårt bolag är byggt på fyra lokala entreprenörsdrivna varumärken och i takt med att vi utvecklas som ett nordiskt bolag tycker vi att det är dags att manifestera vår kultur och vårt sätt att arbeta med ett starkt gemensamt varumärke som både nuvarande och framtida kollegor kan identifiera sig med och känna stolthet över. Vår företagskultur är stark trots att vi är ett ungt bolag och jag är väldigt stolt över vårt höga medarbetarengagemang. Vi fortsätter att erbjuda episka kundupplevelser under våra lokala varumärken, att arbeta för minimerat matsvinn och att lönsamt växa bolaget, som vi ser fram emot att kunna kalla för Cheffelo senare i år.”