06:25:32 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-11-05 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-25 Ordinarie utdelning CHEF 1.78 SEK
2024-04-24 Årsstämma 2024
2024-02-22 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-02 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-03 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-28 Ordinarie utdelning CHEF 0.30 SEK
2023-04-27 Årsstämma 2023
2023-02-28 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-28 Ordinarie utdelning CHEF 1.75 SEK
2022-04-27 Årsstämma 2022
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 Kvartalsrapport 2021-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Cheffelo tillhandahåller en prenumerationstjänst för middagar på den skandinaviska marknaden genom sina varumärken Linas Matkasse (Sverige), Godtlevertgruppen och Adams Matkasse (Norge) samt Retnemt (Danmark). I tjänsten ingår recept framtagen av kockar samt lokala råvaror som levereras hem till kunderna, som är privatpersoner. Bolaget grundades år 2008.
2023-10-02 07:45:00

LMK Group AB, en ledande leverantör av matkassar i Norden och ledande inom skandinavisk foodtech, ändrar i dag sitt företagsnamn till Cheffelo AB. I samband med det ändras också företagets ticker på Nasdaq First North från ”LMKG” till ”CHEF”.

Företagets konsumentvarumärken, Linas Matkasse i Sverige, Godtlevert och Adams Matkasse i Norge, samt Retnemt i Danmark, kommer inte att ändras utan ska fortsätta erbjuda konsumenterna en prenumerationstjänst som förenklar att servera välsmakande, hemlagad mat samtidigt som matsvinnet minimeras.

Namnbytet, som föreslogs tidigare i våras, godkändes vid en extraordinär bolagsstämma tidigare i september. Det nya namnet ska stödja vidareutvecklingen av företagets kultur och bättre representera verksamheten som bedrivs. Från och med idag handlas aktien på Stockholmsbörsen under namnet Cheffelo (CHEF).

”Vårt bolag är byggt på fyra lokala entreprenörsdrivna varumärken och i det var dags att manifestera vår kultur och vårt sätt att arbeta med ett starkt gemensamt varumärke som både nuvarande och framtida kollegor kan identifiera sig med och känna stolthet över. Vår företagskultur är stark trots att vi är ett ungt bolag och jag är väldigt stolt över vårt höga medarbetarengagemang. Vi fortsätter att erbjuda episka kundupplevelser under våra lokala varumärken, att arbeta för minimerat matsvinn och att lönsamt växa bolaget”, säger Walker Kinman, vd för Cheffelo.