08:57:30 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-11-05 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-07 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-25 Ordinarie utdelning CHEF 1.78 SEK
2024-04-24 Årsstämma 2024
2024-02-22 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-02 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-03 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-28 Ordinarie utdelning CHEF 0.30 SEK
2023-04-27 Årsstämma 2023
2023-02-28 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-28 Ordinarie utdelning CHEF 1.75 SEK
2022-04-27 Årsstämma 2022
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 Kvartalsrapport 2021-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Cheffelo tillhandahåller en prenumerationstjänst för middagar på den skandinaviska marknaden genom sina varumärken Linas Matkasse (Sverige), Godtlevertgruppen och Adams Matkasse (Norge) samt Retnemt (Danmark). I tjänsten ingår recept framtagen av kockar samt lokala råvaror som levereras hem till kunderna, som är privatpersoner. Bolaget grundades år 2008.
2022-04-12 08:30:00

Årsredovisning samt hållberhetsrapport på svenska och engelska finns tillgängliga på www.lmkgroup.se i pdf-format och kommer att distribueras till aktieägare som så önskat under april 2022. Bolaget har också kallat till årsstämma som äger rum den 27 april i Stockholm. LMK Group har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark med varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt.

“Vi avslutade året med lönsamhet och starkt kassaflöde och som väntat kunde vi redovisa tillväxt för andra halvåret, trots en återgång till ett mer utpräglat säsongsbeteende hos kunderna när effekterna av pandemin avtar. Under året har vi ökat nettoomsättningen och levererat 23,2 miljoner måltider till våra kunder. Att vår modell ger upphov till drastiskt mindre matsvinn än den traditionella livsmedelshandeln tar vi inte som ursäkt för att vara nöjda utan vi fortsätter att lära oss och utveckla våra system, arbetssätt och processer.  Den positiva påverkan som gemensamma vällagade middagar för med sig vill vi också ska reflekteras i hur vi bedriver vår verksamhet och hur vi kan ha positiv påverkan på vår omvärld.”

Walker Kinman, vd LMK Group