Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Handel & varor |
Industri | Detaljhandel |
Från och med idag kan alla användare i Lykos App få guidning av vår Ai-assistent i skönhetsdjungeln med över 72 000 produkter.
Användaren startar en konversation med Ai-assistenten och får personliga rekommendationer på produkter och rutiner utifrån sina behov och preferenser. Lyko Ai ställer följdfrågor för att kalibrera rekommendationen som sedan genereras baserat på all data från Lykos hela produktsortiment, Lyko Magazine samt GPT-4 från Open Ai.
Lyko Ai har tränats för att uttrycka sig som vår omtyckta kundservice och kan både använda kundens köphistorik och självklart lägga till produkterna i varukorgen.
”-Detta är den största förändringen som skett sedan vi startade bolaget 2008. En kund som behöver ett schampo har haft svårt att välja i ett utbud online på över 2000 olika schampon och besöket på lyko.com har sannolikt inte lett till köp. Till skillnad från i butik där personalen har kunnat guida kunden utifrån behov och preferenser vilket oftare leder till köp.
Online har sökfunktionerna varit begränsade och det är svårt att sortera bland alla produkter. Lyko Ai kommer förändra hur användare interagerar med vår onlineplattform och vårt sortiment. Förhoppningsvis kommer det leda till att kunder hittar till nya spännande produkter och kategorier. Ett tips är att prata med Lyko Ai istället för att skriva” säger Rickard Lyko, VD och grundare Lyko.
Detta är den första versionen av Lyko Ai och bara början, användarna kan ge feedback på rekommendationerna vilket kommer användas för att förfina tekniken tillsammans och framåt kommer vi tillföra än mer information till Ai-modellen.