04:05:21 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-13 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-18 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-18 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-04-30 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2024-04-29 Årsstämma 2024
2024-04-25 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-13 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-19 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-18 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-02 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2023-04-28 Årsstämma 2023
2023-04-27 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-10 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-18 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-04-29 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2022-04-28 Årsstämma 2022
2022-04-27 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-10 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-27 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-16 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-26 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2021-04-23 Årsstämma 2021
2021-04-21 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-23 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-16 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-04-27 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2020-04-24 Årsstämma 2020
2020-04-22 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-11 Bokslutskommuniké 2019
2019-04-29 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2019-04-26 Årsstämma 2019
2019-02-19 Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-21 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-04-26 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2018-04-25 Årsstämma 2018
2018-04-25 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-16 Bokslutskommuniké 2017

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Lyko Group är verksamt inom detaljhandeln. Bolaget drivs som en koncern och erbjuder försäljning av skönhetsprodukter inom hud- och hårvård. Försäljning sker via webbplatser och fysiska butiker, med störst marknad inom Norden. Förutom ovannämnda produkter består portföljen av kosttillskott, samt hand- och fotvård som huvudsakligen säljs under externa varumärken. Huvudkontoret ligger i Vansbro.
2024-03-05 07:00:00

Från och med idag kan alla användare i Lykos App få guidning av vår Ai-assistent i skönhetsdjungeln med över 72 000 produkter.

Användaren startar en konversation med Ai-assistenten och får personliga rekommendationer på produkter och rutiner utifrån sina behov och preferenser. Lyko Ai ställer följdfrågor för att kalibrera rekommendationen som sedan genereras baserat på all data från Lykos hela produktsortiment, Lyko Magazine samt GPT-4 från Open Ai.
Lyko Ai har tränats för att uttrycka sig som vår omtyckta kundservice och kan både använda kundens köphistorik och självklart lägga till produkterna i varukorgen.

”-Detta är den största förändringen som skett sedan vi startade bolaget 2008. En kund som behöver ett schampo har haft svårt att välja i ett utbud online på över 2000 olika schampon och besöket på lyko.com har sannolikt inte lett till köp. Till skillnad från i butik där personalen har kunnat guida kunden utifrån behov och preferenser vilket oftare leder till köp.  

Online har sökfunktionerna varit begränsade och det är svårt att sortera bland alla produkter. Lyko Ai kommer förändra hur användare interagerar med vår onlineplattform och vårt sortiment. Förhoppningsvis kommer det leda till att kunder hittar till nya spännande produkter och kategorier. Ett tips är att prata med Lyko Ai istället för att skriva” säger Rickard Lyko, VD och grundare Lyko.

Detta är den första versionen av Lyko Ai och bara början, användarna kan ge feedback på rekommendationerna vilket kommer användas för att förfina tekniken tillsammans och framåt kommer vi tillföra än mer information till Ai-modellen.