Torsdag 4 September | 20:58:26 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-13 07:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-10-23 07:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-18 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-04-29 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2025-04-28 - Årsstämma
2025-04-25 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-13 - Bokslutskommuniké 2024
2024-10-18 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-18 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-04-30 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2024-04-29 - Årsstämma
2024-04-25 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-13 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-19 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-18 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-02 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2023-04-28 - Årsstämma
2023-04-27 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-10 - Bokslutskommuniké 2022
2022-10-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-04-29 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2022-04-28 - Årsstämma
2022-04-27 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-10 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-27 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-16 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-26 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2021-04-23 - Årsstämma
2021-04-21 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 - Bokslutskommuniké 2020
2020-10-23 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-16 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-04-27 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2020-04-24 - Årsstämma
2020-04-22 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-11 - Bokslutskommuniké 2019
2019-04-29 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2019-04-26 - Årsstämma
2019-02-19 - Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-21 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-04-26 - X-dag ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2018-04-25 - Årsstämma
2018-04-25 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-16 - Bokslutskommuniké 2017

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Lyko Group är verksamt inom detaljhandeln. Bolaget erbjuder försäljning av skönhetsprodukter inom hud- och hårvård. Försäljning sker via webbplatser och fysiska butiker, med störst marknad inom Norden. Förutom ovannämnda produkter består portföljen av kosttillskott, samt hand- och fotvård som huvudsakligen säljs under externa varumärken. Huvudkontoret ligger i Vansbro.
2025-09-02 07:30:00

Lyko tar nu nästa stora steg i vår retailresa och öppnar vår allra första Fab Store, en blueprint för framtidens skönhetsbutiker som ska sätta standarden för våra kommande hundra butiker.

“Strategiskt är detta superviktigt, Det gör att vi kan växla upp tempot och rulla ut ännu fler butiker snabbare från 2026 och framåt. Exakta takten för utrullningen kommer vi kommunicera i ett senare skede.” säger Rickard Lyko, vd och grundare Lyko.

Konceptet bygger på det som redan fått våra flaggskeppsbutiker att vinna kundernas hjärtan – men här har vi paketerat Lyko-upplevelsen och Your Beauty Playground i 500 kvadratmeter ren skönhetsmagi. Formatet är utformat för att på ett effektivt sätt kunna underlätta expansionen av butiker. Denna transformation markerar början på ett nytt kapitel i Lykos retailstrategi

Med Fab Store visar vi att Your Beauty Playground inte bara är något vi pratar om – det är vårt sätt att driva retail.
Här får kunderna utforska skönhet på sina egna villkor: prova och upptäcka genom våra Playbars, inspireras av nyheter och hitta favoriter inom hudvård, hårvård, makeup och doft. Med mer yta, smartare flöden och ett bredare sortiment än någonsin blir butiken en lekfull mötesplats som bygger gemenskap, väcker inspiration och alltid bjuder på något oväntat.
Först ut enligt nya Fab Store-konceptet blir butiken i Täby som kommer att fördubblas i storlek till 500 kvadratmeter och bli en komplett destination för skönhetsälskare att upptäcka hudvård, makeup, hårvård och dofter.
 
Erica Wredberg, Chief Retail Officer, förklarar:
“Täby Centrum är inte vilket köpcentrum som helst. Det är Sveriges näst största sett till omsättning, har utsetts till Stockholms bästa shoppingupplevelse och lockar över 10 miljoner besökare per år. För oss är det den perfekta scenen att lansera vår Fab Store – här visar vi hela kraften i vårt nya koncept inför en krävande och trendmedveten publik. Med den här butiken befäster vi vår position och visar hur framtidens skönhetsdestination ser ut – i Sverige, i Norden och vidare ut i Europa.”

För att leverera på den nya retailstrategin har Erica Wredberg förstärkt det globala retailteamet genom att rekrytera Markus Axelsson som Expansion Manager, med ansvar för att driva utrullningen av expansionsplanen.
“Att få förtroendet att leda Lykos expansion av fysiska butiker känns både inspirerande och spännande. Vi står inför en expansiv fas där vi ska bygga framtidens butiksnät, och jag ser enorm potential i att stärka Lykos fysiska närvaro – i Sverige, i Norden och på sikt internationellt. Att få vara med och forma nästa kapitel i bolagets tillväxtresa är ett unikt och otroligt motiverande uppdrag,” säger Markus Axelsson.

Fab Store Konceptet:
Byggt för skala – vårt första steg i en expansionsstrategi som tar fart på allvar från 2026 och framåt.
Engagerande och optimerat – en maxad shoppingupplevelse med mer yta, smartare flöden och Playbars som gör det enkelt att testa och upptäcka.
Större, bredare, bättre – allt inom hudvård, hårvård, makeup och doft samlat under ett och samma tak.
En starkare konkurrensposition – som befäster Lyko som Beauty Power House och den självklara platsen för att engagera, överraska och inspirera våra besökare