06:27:39 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-13 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-18 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-18 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-04-30 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2024-04-29 Årsstämma 2024
2024-04-25 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-13 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-19 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-18 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-02 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2023-04-28 Årsstämma 2023
2023-04-27 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-10 Bokslutskommuniké 2022
2022-10-18 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-04-29 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2022-04-28 Årsstämma 2022
2022-04-27 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-10 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-27 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-16 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-26 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2021-04-23 Årsstämma 2021
2021-04-21 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-11 Bokslutskommuniké 2020
2020-10-23 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-07-16 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-04-27 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2020-04-24 Årsstämma 2020
2020-04-22 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-11 Bokslutskommuniké 2019
2019-04-29 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2019-04-26 Årsstämma 2019
2019-02-19 Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-21 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-04-26 Ordinarie utdelning LYKO A 0.00 SEK
2018-04-25 Årsstämma 2018
2018-04-25 Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-16 Bokslutskommuniké 2017

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Lyko Group är verksamt inom detaljhandeln. Bolaget drivs som en koncern och erbjuder försäljning av skönhetsprodukter inom hud- och hårvård. Försäljning sker via webbplatser och fysiska butiker, med störst marknad inom Norden. Förutom ovannämnda produkter består portföljen av kosttillskott, samt hand- och fotvård som huvudsakligen säljs under externa varumärken. Huvudkontoret ligger i Vansbro.
2024-03-05 07:00:00

Fra og med i dag kan alle brukere av Lykos app bli guidet av vår Ai-assistent gjennom skjønnhetsjungelen med over 72 000 produkter.

Brukeren starter en samtale med Ai-assistenten, og får personlige anbefalinger på produkter og rutiner basert på egne behov og preferanser. Lyko Ai stiller oppfølgingsspørsmål for å kalibrere anbefalingen, som deretter genereres basert på data fra hele Lykos produktsortiment, Lyko Magazine samt GPT-4 fra Open Ai.   

Lyko Ai er opplært til å uttrykke seg som vår vennlige og hjelpsomme kundeservice, og kan både benytte kundens kjøpshistorikk og legge produkter i handlekurven. 

"Dette er den største endringen som har skjedd siden vi startet selskapet i 2008. En kunde som trenger en sjampo har hatt problemer med å velge blant et online-sortiment på over 2000 ulike sjampoer, og besøket på lyko.com har sannsynligvis ikke ført til et kjøp. I motsetning til i butikkene, der personalet har kunnet veilede kunden ut fra behov og preferanser, noe som oftere fører til et kjøp. 

På nett har søkefunksjonene vært begrensede, og det er vanskelig å sortere blant alle produktene. Lyko Ai vil endre måten brukerne interagerer med nettplattformen og sortimentet vårt på. Forhåpentligvis vil dette føre til at kundene finner nye, spennende produkter og kategorier. Et tips er å snakke med Lyko Ai i stedet for å skrive", sier Rickard Lyko, CEO og grunnlegger av Lyko.

Dette er den første versjonen av Lyko Ai, og bare begynnelsen. Brukerne kan gi feedback på anbefalingene, som vil brukes til å videreutvikle teknologien, og i fremtiden vil vi legge til enda mer informasjon i Ai-modellen.