Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Kommunikation |
MedHelp Care meddelar idag att samtliga kunder har uppdaterats till den nya modulen för ärendehantering som finns i deras Hälsoplattform. Det ger kunderna möjlighet att enkelt byta till någon av MedHelp Cares nya innovativa AI-produkter som lanserades under våren 2023.
I våras lanserade MedHelp Care sin uppdaterade Hälsoplattform med AI. Hälsoplattformen med AI är ett kraftfullt chefsverktyg som bland annat innehåller avancerade machine learning-modeller som hjälper till att identifiera tidiga signaler på ohälsa.
Till skillnad mot traditionella lösningar för sjuk- och friskanmälan, analyserar plattformen all frånvaro i realtid med hjälp av AI. Plattformen skickar sedan ut rekommendationer om hälsofrämjande insatser för att motverka kostsam långtidssjukfrånvaro.
När ett preventivt hälsofrämjande ärende eller ett rehab-ärende har startats, får chef och HR tillgång till en rad användarvänliga funktioner. Dessa funktioner gör att de kan efterleva Försäkringskassans regler och företagens interna policys, samtidigt som ärendet dokumenteras på ett strukturerat och GDPR-säkert sätt. Sammantaget gör detta att företag kan minska sina kostnader kopplade till sjukfrånvaro och därmed öka sin lönsamhet, samtidigt som medarbetarhälsan blir ännu bättre.
I samband med uppdateringen av ärendehanteringen har flera befintliga kunder redan konverterat till någon av de nya produkterna med AI. Det innebär en ökad lönsamhet för MedHelp Care då de nya produkterna är effektivare avseende både kundhantering, kostnader och intäktsgenerering.
”Jag är glad att vi nu äntligen använder vår nya uppdaterade hälsoplattform fullt ut bland alla våra kunder. Det ger dem en ännu bättre kundupplevelse samtidigt som vi ökar förutsättningarna att konvertera fler av alla våra kunder till någon av våra nya produkter, som har en bättre lönsamhet”, säger Tobias Ekros, VD på MedHelp Care.