2023-11-21 10:40:00

Moank Fintech Group (publ) utfärdar en rättelse av pressmeddelandet som publicerades den 17 november 2023 kl. 18.55 CET, "Moank Fintech Group tar in ny investerare, som blir näst största ägare". Rättelsen avser att pressmeddelandet var felaktigt märkt med MAR-etikett med hänvisning till EU:s marknadsmissbruksförordning. MAR-etiketten skulle inte ha varit med.

Moank Fintech Group och Jula Holding har undertecknat ett avtal i samband med att Jula går in som ny investerare i Moank Fintech Group. Jula Holding blir därmed näst största ägare i koncernen.

I en nyligen avslutad affär har Jula Holding gjort en betydande investering i Moank Fintech Group och blir därmed den näst största ägaren i koncernen. Investeringen markerar en viktig milstolpe för Moank Fintech Group och öppnar upp möjligheter för framtida tillväxt och utveckling. Jula Holding ser fram emot att bidra till Moank Fintech Groups framgång och att dra nytta av synergier som kan skapas genom detta ägande.

”Jula Holding har visat förtroende för vår koncern, vilket stärker vår position på marknaden. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att maximera värdet för våra aktieägare” säger Karl Bodén, styrelseordförande i Moank Fintech Group.

Moank Fintech Group är övertygade om att investeringen kommer driva fortsatt tillväxt för koncernen och dess dotterbolag.