2024-06-11 10:00:00

Lars-Åke Norling föreslås till ny styrelseordförande för Modular Finance Group. Lars-Åke har en gedigen erfarenhet av att leda och driva entreprenöriella organisationer med bibehållen företagskultur i större skala, något som är helt avgörande för Modular Finance fortsatta framgång. Utöver det kommer Lars-Åke med ett domänkunnande kring börs och finansiell information från sin nuvarande roll som VD för Nordnet. Sist men inte minst så tillkommer operativ erfarenhet av att växa organisationer internationellt, något som också ligger i fokus för Modular Finance under kommande år.

"Vi är mycket glada över att få chansen att addera såväl strategisk som operativ kompetens inför kommande års expansion. Lars-Åke tillför erfarenhet inom flera avgörande områden, samtidigt som han på djupet förstår vikten av att bibehålla en entreprenöriell nerv", säger Måns Flodberg, nuvarande styrelseordförande i Modular Finance Group.

"Modular Finance är ett spännande bolag med ledande databaserade produkter för finanssektorn. Trots kraftig tillväxt har bolaget lyckats behålla såväl lönsamhet som en entreprenöriell kultur, vilket är mycket imponerande. Jag ser fram emot att stödja ledningen med att ta bolaget till nästa nivå gällande både ett breddat produktutbud samt en internationell expansion", säger Lars-Åke Norling, föreslagen styrelseordförande i Modular Finance Group.