2024-05-20 08:00:00

Modular Finance plattform Holdings har under 10 års tid varit ledande i Norden för analys av aktieägande och flöden i noterade bolag. Idag lanserar vi Holdings Bonds, som möjliggör analys av unik data för svenska företagsobligationer. Målsättningen är densamma som alltid för oss, att skapa transparens och transaktionseffektivitet genom bästa möjliga data. Holdings Bonds kommer att säljas som en tilläggstjänst i Holdings befintliga plattform.

"Vi är oerhört glada att äntligen kunna lansera en första version av Holdings Bonds. Redan idag kan vi visualisera skuldägare som inte är synliga i andra plattformar, men ambitionerna är betydligt högre ställda än så. Vi kommer att fortsätta argumentera för offentlighet i skuldboken på samma sätt som gäller för aktieboken, samt ha direktkontakt med stora institutioner och kapitalförvaltare. En mer transparent marknad skulle leda till ett större förtroende och därmed en över tid en allt mer attraktiv och likvid marknad" säger Petter Hedborg, Vd & Grundare av Modular Finance.