2023-12-08 08:00:00

Sprints har förvärvat 40 % av aktierna i Modular Finance. Bolagets grundare Måns Flodberg, Rasmus Holm och Petter Hedborg behåller majoriteten av sina aktier och kommer fortsatt vara fullt engagerade över kommande år. Rite Ventures som varit delägare sedan 2014 kommer också att behålla majoriteten av sina aktier och en nybildad styrelse kommer att bestå av Måns Flodberg, Petter Hedborg, Henrik Persson, Voria Fattahi och Christoffer Häggblom. Sprints har ett dedikerat team grundat och lett av svenskar men med huvudkontor i Storbritannien och är en fokuserad teknikinvesterare med ett tidigare ägande i Hemnet, som sedermera börsnoterades, och nuvarande ägande i bolag som Teamtailor, Planhat, Vinted och Revolut.

"Jag är oerhört glad över att vi, exakt 10 år efter att vi startade Modular Finance, får välkomna Sprints som ny delägare. Vi har en gemensam syn som bygger på att kundnöjdhet är viktigare än något annat och det är hela grundförutsättningen för denna affär. Utöver det får vi in ett gediget kontaktnät i UK där Sprints har sitt huvudkontor samt en stor erfarenhet av att skala bolag globalt. Jag är lika glad över att kunna konstatera att nuvarande ägare behåller majoriteten av aktierna i bolaget och att vi i och med denna struktur går in i ett partnerskap med Sprints. Måns, Rasmus och jag fortsätter vårt engagemang med det övergripande målet att tillsammans med vår fantastiska personal skapa transparens och effektivitet på finansmarknaden" säger Petter Hedborg, VD & Grundare av Modular Finance.

"Vi har lång erfarenhet av att äga och utveckla marknadsplatser och mjukvaruföretag. Modular Finance produkter – mjukvarutjänster som även bidrar till att förbättra transparensen och effektiviteten på kapitalmarknaden – ligger mitt i fokus för oss. Vi är tacksamma för förtroendet från grundarna och ser fram emot att arbeta tillsammans för att bidra till att göra kapitalmarknaden mer transparent och effektiv för både bolag och investerare", säger Voria Fattahi, Partner på Sprints.